پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران
علائم عفونت ژل لب

این روزها تزریق ژل لب یک جراحی زیبایی رایج و تقریبا بی خطر است که به خوش فرم و حجیم شدن لب ها کمک می کند. اما با این وجود در صورتی که تزریق در مراکز معتبر و زیرنظر پزشک متخصص پوست صورت نگیرد، خطر ابتلا به عفونت لب زیاد است. این عفونت ممکن است یک یا دو روز پس از عمل ظاهر شود ، یا ممکن است حتی دو هفته نیز طول بکشد. اگر علائم عفونت ژل لب را مشاهده کردید توصیه می کنیم حتما به پزشک خود مراجعه کنید. در چنین مواقعی حتما باید آنتی بیوتیک مصرف کنید و از زخم های روی لب نیز تا بهبودی کامل مراقبت نمایید.

به طور کلی برای جلوگیری از هر گونه عوارض تزریق ژل یا بوتاکس باید به مراکز معتبر تزریق ژل در اصفهان و دیگر شهرها مراجعه کرد. در ادامه به بررسی علائم عفونت ژل لب و راه های جلوگیری از آن می پردازیم.

علائم عفونت ژل لب

هر کدام از روش های زیبایی ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشند. برای جلوگیری از این عوارض در وهله اول باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید (تزریق ژل در اصفهان) و سپس تمام مراقبت های قبل و بعد از درمان را نیز به دقت رعایت نمایید تا حدالامکان عارضه های مربوطه را کاهش دهید. در ادامه ضمن اشاره به علائمی که ممکن است بعد از تزریق ژل لب مشاهده شود به علائم نشان دهنده عفونت ژل لب نیز اشاره خواهیم کرد.

– ورم لب بعد از تزریق ژل لب

اغلب افراد بعد از تزریق ژل لب معمولا شاهد ورم لب هستند که این امر کاملا طبیعی بوده و بعد از چند روز از بین می رود. البته پزشک متخصص تزریق ژل در اصفهان یا دیگر شهرها معمولا راهکارهایی را  در مورد کاهش سریع تر ورم ایجاد شده از تزریق ژل به بیماران خود ارائه می دهد. یکی از این روش ها گذاشتن کیسه آب سرد بر روی لب هاست. اما اگر بعد از حداکثر ۴ روز ورم لب شما از بین نرفت و یا ورم بخشی از بین رفته ولی قسمت دیگر هنوز متورم است، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. در واقع باید گفت ورم غیرطبیعی ممکن است به علت عفونت ، تزریق نامناسب ژل و یا استفاده از ژل نامناسب یا نامرغوب باشد.

– کبودی بعد از تزریق ژل لب

ممکن است بعد از تزریق ژل لب شاهد مقداری کبودی بر روی لب خود باشید. این کبودی می تواند به علت پاره شدن برخی از مویرگ ها در مسیر سوزن ها باشد که ایجاد آن طبیعی و بعد از چند روز برطرف می شود. برای کاهش کبودی لب نیز می‌توانید کمپرس آب سرد را بر روی آن قرار دهید.

– احساس درد بعد از تزریق ژل لب

مسلما به علت ورود جسم خارجی مثل سوزن و ماده تزریقی در پوست لب شما در ابتدا ممکن است در این ناحیه احساس درد داشته باشید که این امر نیز طبیعی بوده و طبق گفته پزشک متخصص تزریق ژل در اصفهان حداکثر بعد از ۳ روز از بین می رود. اما در شرایطی که احساس می کنید هر روز درد لب شما نه تنها کاهش یافته بلکه بدتر هم می شود می توان نشان دهنده عفونت لب شما باشد که باید حتما به پزشک خود مراجعه نمایید و تحت درمان قرار بگیرید.

مهم ترین علائم عفونت ژل لب بعد از تزریق چیست؟

به طور کلی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل می تواند شامل مواردی همچون قرمزی و تورم لب ها و احساس درد بعد از تزریق ژل لب باشد. البته ممکن است شما این نشانه ها را به عنوان علائم طبیعی بعد از تزریق های زیبایی بشناسید. در واقع در صورتی این علائم نشان دهنده عفونت لب خواهند بود که در طولانی مدت ادامه یافته و با گذشت زمان بدتر شده و بهبود پیدا نکنند. همچنین طبق گفته پزشک متخصص تزریق ژل در اصفهان علائم دیگر عفونت لب می تواند شامل داغی پوست محل تزریق و یا تب نیز باشد. شایان ذکر است عفونت لب مانند هر گونه عفونت دیگر در بدن بسیار خطرناک است و باید حتما برای درمان آن اقدام نمود.

به طور کلی بعد از تزریق هر گونه فیلر و ژل زیبایی ، شما باید پوست خود را از نظر علائم عفونت کنترل کنید. به هرگونه درد یا حساسیت همراه با گرم شدن پوست و تورم در نزدیکی محل تزریق توجه کنید و بررسی کنید که آیا ناحیه متفاوت از سایر ناحیه های تحت درمان وجود دارد یا خیر ، یک ناحیه پوستی آلوده به عفونت همچنین ممکن است دچار آبسه یا جوش های چرکی و پوشیده از پوسته شود. معمولا عفونت با تب و قرمزی پوست نیز همراه است که شناسایی آن را ساده تر می کند. با مراجعه به یک مراکز معتبر تزریق ژل در اصفهان احتمال عفونت های پوستی بعد از تزریق را به حداقل برسانید.

عفونت لب بعد از تزریق ژل چگونه درمان می شود؟

بعد از شناسایی عفونت حتما به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک ابتدا معاینه فیزیکی را انجام می دهد ، محل تزریق را از نظر عفونت بررسی می کند. سپس بر اساس مدت زمانی که از تزریق ژل لب می گذرد نوع عفونت را نیز تعیین می نماند. در چنین شرایطی معمولا نوعی از آنتی بیوتیک برای بیمار تجویز می گردد. آنتی بیوتیک دارای خواص ضدالتهابی است و عفونت لب را از بین می برد. در موارد شدیدتر نیز تزریق آنتی بیوتیک پیشنهاد می‌شود.

همچنین در شرایطی ممکن است پزشک شما تصمیم بگیرد تا با استفاده از هیالورونیداز ، ژل داخل لب ها را تخلیه کند. البته به خاطر احتمال بروز حساسیت در برخی از افراد قبل از استفاده معمولا روی دست امتحان می شود. در این حالت ژل تزریق شده و یا هر گونه چرک عفونی تخلیه می ‎شود.

راه های جلوگیری از عفونت ژل لب

  • حتما به یک مرکز معتبر تزریق ژل در اصفهان مراجعه کنید.
  • برای پیشگیری از هر گونه عفونت ناشی از تزریق ژل می‌توانید زیر نظر پزشک خود قبل از تزریق آنتی بیوتیک مصرف کنید.
  • یک پزشک متخصص در صورت مشاهده عارضه های پوستی مانند جوش و حساسیت پوستی بر روی لب و پوست شما، تزریق را انجام نمی دهد.
  • افراد مبتلا به درماتیت نباید تزریق انجام دهند.
  • در صورت وجود هر گونه عفونت در بینی و دهان مانند سینوزیت، عفونت و التهاب لثه نباید تزریق ژل انجام شود.
  • محل تزریق ژل را با صابون و آب گرم مرتبا بشویبد تا از ورود باکتری ها به محل تزریق جلوگیری کنید.
 



:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: