معرفی شهر تفلیس
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

همچنین تفلیس ، یکی از بزرگترین شهرهای منطقه قفقاز است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز دقیقاً در وسط قفقاز قرار دارد.  شهر تفلیس هر ساله میزبان همایش‌ها و نشست‌های مختلفی است که سبب شده که این شهر در شرق اروپا مطرح و اسم آن در دنیا زبانزد خاص و عام شود. تاریخ پرفراز و نشیب تفلیس را می‌توان از معماری آن درک کرد چرا که ترکیبی از معماری قرون وسطی، معماری نئوکلاسیک و معماری استالینیست و سازه های مدرن است. از لحاظ تاریخی، تفلیس خانه های مردم چند فرهنگی، قومی و مذهبی بوده است، گرچه در حال حاضر، مردم تفلیس اکثرا مسیحی ارتدوکس شرقی هستند. با توجه به موقعیت آن در تقاطع اروپا و آسیا و نزدیکی آن به جاده سودآور ابریشم، در طول تاریخ، تفلیس نقطه قوتی میان قدرت های مختلف جهانی بوده است. مکان این شهر تا به امروز، موقعیت تفلیس را به عنوان یک مسیر مهم حمل و نقل برای پروژه های مختلف انرژی و تجاری تضمین می کند.

تفلیس

مکان های دیدنی شهر تفلیس

تفلیس به معنای “بهار گرم” و  تبیلیسی از کلمه گرجی ” تبیلی ” به معنای گرم گرفته شده است و همانطور که مشخص است نام و ظاهر این شهر با چشمه های گرم گوگرد مرتبط است که در قلمرو آن واقع شده است. تفلیس یک شهر بسیار محبوب گردشگری است. تعداد زیادی از آثار تاریخی معماری، آثار تاریخی فرهنگی، پارک ها و مکان هایی زیبا و مدرن برای استراحت، موجب شده است که هیچ گردشگری به راحتی این مکان را ترک نکند و حتما عکس های دیدنی زیادی از تفلیس را برای یادگاری خواهد گرفت. در زیر بعضی از این مکان های دیدنی ذکر شده است:

شهربازی بزرگ تفلیس

آبشار و باغ بوتانیکال تفلیس

مرکز خرید مارک (تبیلیسی مال)

مرکز خرید مارک (ایست پوینت، دومینو)

بازار لیلو

بازار واگزال

پارک آبی بزرگ تفلیس

ده ها موزه در تفلیس (موزه تاریخ، هنر، جنگ، مردم شناسی)

بیش از ده ها رستوران ، کافه ، کلاب، کازینو شیک در تفلیس

حمام شاه عباس

مجسمه قرقاوول و پرنده بنیانگذار تفلیس

مسجد دو محراب

کنیسه بزرگ

کلیسای متخی

قلعه ناریکالا آتشکده یادگار ساسانیان

دریاچه لاک پشت

کلیسای سامبا

مرکز خرید سوغاتی

مزایای مهاجرت به شهر تفلیس

 

مردم خوب

یکی از دلایل اصلی برای سفرهای مکرر به گرجستان و یا حتی اقامت در شهر زیبای تفلیس وجود مردم خونگرم و مهربان آن است  آنها با روی خوش از مسافران استقبال می کنند و روابطی دوستانه برقرار می کنند. مردم تفلیس از سطح فرهنگی بالایی برخوردارند و از گفنگوی سازنده و سالم استقبال می کنند. همچنین آنها به مهمان نوازی معروفند.

غذای خوب

غذاهای گرجستان بسیار متنوع هستند، اغلب غذاها بر اساس ماهیت روستایی و قدمت تاریخی کشور بوجود آمده اند.

طبیعت زیبا و آب و هوای خوب

تفلیس علی رغم اندازه کوچکش، طبیعت بسیار متنوعی دارد و تمامی فصل های سال را به زیبایی به نمایش می گذارد همچنین آب و هوای مناسب و سالم آن برای همه لازم است.

اقتصاد خوب

اقتصاد کشور گرجستان به دلیل برخورداری از امتیازاتی مانند موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، کشاورزی پیشرفته، معادن، بهره‌برداری از صنایع و صنعت گردشگری از وضعیت خوبی برخوردار هست و جزو ثروتمندترین کشورها به‌شمار می‌آید؛ و  تقریبا مردم آن از استاندارد زندگی بالایی برخوردار هستند.

ایمنی بالا

آیا گرجستان امن است؟ در مورد جنگ چطور؟ بله، گرجستان یکی از امن ترین کشورهایی است که تا به حال به آن سفرکرده اید، در اینجا جنایتکاری تقریبا غیرممکن است؛ قتل، آدم ربایی گردشگری در این کشور و در شهر تفلیس بی معنی است ازطرف دیگر، برخی از منابع نشان می دهد که گرجستان سومین کشور امن در جهان است.

مشاوره و خدمات  ویژه برای اقامت در کشور گرجستان

آنچه که گفته شد تنها گوشه ای از ویژگی های منحصر به فرد کشور گرجستان و بالخصوص پایتخت زیبای آن یعنی شهر تفلیس بود با توجه به ویژگی های گفته شده این شهر برای سرمایه گذاری و اقامت بسیار مناسب و امن است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و جهت مشاوره برای خرید ملک، اخذ اقامت وکلیه خدمات ساختمان سازی و طراحی در گرجستان با ما در تماس باشید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: