نگاهی بر طبیعت بکر و زیبای شهر برجومی
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

مکان های دیدنی شهر برجومی

  • کاخ آبی فیروزه

مکان های دیدنی شهر برجومی

یکی از مهم ترین ساختمان های تاریخی در برجومی کاخ آبی فیروزه “Firuza” است که در ورودی “پارک آب معدنی برجومی” قرار دارد. در سال ۱۸۹۲ این بنا توسط کنسول ایران ساخته شد و امروزه یک بنای یادبود فرهنگی به حساب می آید.می توان گفت این ساختمان ترکیبی از ویژگی های سبک های فارسی گرجی و اروپایی است. هم اکنون این مکان به یک هتل و کافه رستوران بسیار شیک در برجومی تبدیل شده است.

  • پارک ملی برجومی ( خاراگولی )

مکان های دیدنی شهر برجومی

پارک ملی برجومی، منطقه ای حافظت شده در ناحیه قفقاز در جنوب غربی تفلیس است و یکی از بزرگ ترین پارک های ملی به شمار می آید . این پارک در سال ۱۹۹۵ میلادی تاسیس و در سال ۲۰۰۱ میلادی به طور رسمی گشایش یافت. همچنین در این پارک گونه های مختلف گیاهی و جانوری را می توان دید و از منظره های شگفت انگیز آن بی نهایت لذت برد.

  • پارک آب معدنی برجومی

مکان های دیدنی شهر برجومی

سربازان تزار، در سال ۱۸۲۵ برای نخستین بار موفق به کشف یک چشمه آب گرم در نزدیکی رودخانه برجومولا شدند این سربازان مقداری از آب این چشمه را به فرمانده خود که از درد معده رنج می برد ، دادند و کلنل پوپوف بعد از نوشیدن این آب از شر بیماری خود رهایی یافت و بنابراین دستور داد در کنار این چشمه آب گرم کلبه ای بسازند، بعد از آن دانشمندان روسی با تحقیقات بسیاری که روی این چشمه آب گرم انجام دادند متوجه شدند که آب این چشمه خاصیت درمانی دارد. و با سرمایه گذاری روس ها اولین کارخانه آب معدنی در آن مکان رسما افتتاح شد و همچنین آن منطقه پارک آب معدنی برجومی نام گرفت.

  • تله کابین پارک آب معدنی برجومی

مکان های دیدنی شهر برجومی

این تله کابین در پارک آب معدنی برجومی واقع شده است، مسیری که این تله کابین طی می کند از بالای پارک به سمت چرخ و فلکی در بالای صخره ها است. هنگامی گه سوار این تله کابین می شوید نمایی از پارک و همچنین شهر زیبای برجومی برای شما قابل رویت می شود.

  • قلعه گوجیا برجومی

مکان های دیدنی شهر برجومی

قلعه تاریخی گوجیا در شمال غربی برجومی قرار دارد. این قلعه در قرن چهاردهم میلادی ساخته شد و به حاکمان منطقه ای برجومی در آن دوران متعلق است. همچنین گفته می شود از زمین داران بزرگ و بانفوذ منطقه برجومی خاندان آلاشویلی بوده اند و این قلعه را با اهداف دفاعی و دیده بانی ساخته اند.

  • کاخ رومانوف برجومی

مکان های دیدنی شهر برجومی

یکی از بناهای بسیار قدیمی و از جمله مکان های دیدنی شهر برجومی کاخ رومانوف است که در قرن نوزدهم ساخته شده است. بنای این کاخ به فرمان تزار روس نیکلای دوم و به وسیله ی معمار معروفی به نام لئونتین بنوئا در بین سال های ۱۸۹۲ تا ۱۸۹۵ ساخته شده است. امروزه اشیای بسیار با ارزشی در داخل ساختمان کاخ نگهداری می شود و این اشیاء توسط افراد مشهور به خانواده رومانوف هدیه داده شده است از جمله یک میز چوبی که هدیه ناپلئون به رومانوف ها است. همچنین یک صندلی راحتی هدیه شاه سابق ایران و میز چوبی بسیار باارزش و حکاکی شده که از جانب پیتر اول امپراطور روسیه به خانواده رومانوف اهدا شده است.

  • صومعه تیموتسوبانی برجومی

مکان های دیدنی شهر برجومی

صومعه تیموتسوبانی یک صومعه تاریخی است که محل کلیسای باکره مقدس نیز هست و در روستای تیموتسوبانی در ۱۷ کیلومتری برجومی قرار دارد. بنای این کلیسا بین قرن های دوازدهم تا سیزدهم میلادی تکمیل شده است و معماری داخلی کلیسا به ویژه نقش و نگارهای کشیده شده بر دیوارها و سقف کلیسا یکی از زیباترین نمونه های هنرهای مذهبی در تاریخ گرجستان محسوب می شوند که در قرن سیزدهم انجام شده اند.

  • قطار سواری از برجومی تا باکوریانی

مکان های دیدنی شهر برجومی

سفر از برجومی به باکوریانی از طریق قطار و در مسیری از یک راه آهن قدیمی یکی از هیجان انگیز ترین و بهترین خاطرات این شهر است. سفر در قطارهای قدیمی روسی، آن هم با آهنگ های ساخته شده توسط خانواده سلطنتی روسیه شما را به بیش از ۱۵۰ سال قبل می برد. دیدن چشم اندازهای کوهستانی در طول سفر بسیار لذت بخش است. همچنین این تفریح ارزان است و به راحتی برای عموم افراد در دسترس می باشد.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: