بایدها و نباید‌های اقامت در گرجستان
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

برخی از مجوز های اقامت گرجستان و شرایط اخذ آنها

– اجازه اقامت کاری برای افرادی است که برای فعالیت های کارآفرینی و یا کارگری به گرجستان مهاجرت می کنند. برای اخذ این مجوز باید نشان داده شود که حداقل ۴۲۰۰ لاری (حدود ۱۷۰۰ دلار) در حساب بانکی فرد در گرجستان وجود دارد. مجوز اقامت کار برای مدت یکسال (به طور معمول شش ماه)  است و تمدید آن تا  ۵ سال دیگر امکان پذیر است و  با توجه به این که کسب و کار  ایجاد شده همچنان  فعال و پر درآمد باقی مانده  باشد،  اقامت موقت بعد از ۶ سال تبدیل به اقامت دائم خواهد شد.

مجوز اقامت

اجازه اقامت تحصیلی برای افرادی است که برای تحصیل در موسسات آموزشی مجاز به گرجستان می آیند. با توجه به این که دولت گرجستان در سال های اخیر فعالیت های بسیاری را برای پیوستن به اتحادیه اروپا انجام داده است و هم اکنون در صف پیوستن به اتحادیه اروپا قرار دارد. به همین دلیل مقصد مورد علاقه بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل و کار شده است. تعداد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور به ۵۹ مرکز رسیده است و شامل ۲۵ دانشگاه، ۲۶ مؤسسه آموزش عالی و ۸ کالج علمی است. دانشجویانی که درخواست تحصیل در گرجستان را دارند باید از وضعیت قیمت مسکن و شهریه دانشگاه آگاهی کامل داشته باشند. همچنین این نکته حائز اهمیت است که شهریه تحصیل در گرجستان در دانشگاه های بین المللی این کشور با دلار محاسبه می شود.

اجازه اقامتِ سرمایه گذاری، به یک شهروند خارجی در صورتی داده می شود که حداقل ۰۰،۳۰۰ لاری معادل حدود ۰۰۰،۱۲۲ دلار آمریکا را در گرجستان سرمایه گذاری کرده باشد . این ضمانت در قانون گرجستان در مورد ترویج و توسعه سرمایه گذاری در این کشور مطرح شده است. ارزش این سرمایه گذاری باید توسط یک حسابرس مستقل تأیید شود. علاوه بر این، درخواست اعطای مجوز اقامت دائم باید توسط یک عضو دولتی گرجستان یا سه مدیر تجاری که باید شهروندان گرجستان باشند، تایید شود. اقامت دائم همانطور که از نام آن پیداست، برای مدت نامحدود صادر می شود. با این حال، کارت اقامت باید هر پنج سال یک بار تمدید شود. در چنین مواردی، مجوز اقامت نیز به اعضای خانواده سرمایه گذار اعطا می شود که شامل همسر، فرزند زیر سن قانونی و یا به طور کامل وابسته است.

اجازه اقامت کوتاه مدت به صاحبان املاک و مستغلات که آپارتمان، خانه و یا هر گونه اموال مسکونی یا تجاری (به جز زمین های کشاورزی) را به ارزش ۰۰۰،۳۵ دلار و بیشتر خریداری کرده اند، داده می شود. ارزش سرمایه گذاری در بخش املاک نیز باید توسط یک حسابرس مستقل تأیید شود. مجوز اقامت کوتاه مدت دریافت شده برای یک سال معتبر است و ۵ سال دیگر قابل تمدید می باشد و در پایان دوره ۶ ساله با گذراندن شرایط خاصی به اقامت دائمی تبدیل می شود و با این وجود باید سرمایه گذاری همچنان باقی بماند. قیمت ها در محله های متوسط شهر تفلیس که پایتخت گرجستان است، حدود ۹۰۰ دلار در هر متر مربع است و در مرکز  شهر نزدیک به ۱۵۰۰ دلار است پس بنابراین با ۰۰۰،۳۵ دلار می توان یک آپارتمان یک خوابه را در تفلیس خریداری کرد. خوشبختانه قیمت ها در دومین شهر بزرگ و ساحلی گرجستان به نام باتومی، کمی پایین تر است. البته باید گفت خرید ملک و راه اندازی کسب و کار، در تفلیس که میزبان گردشگران در تمام طول سال است بسیار سودآور است ولی شهر باتومی نیز در فصل تابستان، مورد توجه گردشگران زیادی خواهد بود.

مجوز اقامت در صورت ازدواج با یک شهروند گرجی داده خواهد شد اما توجه داشته باشید که اقامت گرجستان از این  طریق شامل حال تمام اشخاصی می شود که با تبعه گرجی ازدواج کنند و این قانون اقامت در گرجستان از طریق ازدواج با اتباعی که به هر نحوی پناهنده گرجستان هستند ، کارایی ندارد.

مجوز اقامت

طبق آنچه که تا کنون گفته شد هر کسی که در طول مدت شش سال در گرجستان اقامت داشته باشد می تواند برای دریافت اقامت دائم و همچنین مجوز شهروندی گرجستان درخواست دهد که در این صورت از متقاضی یک آزمون مهارت زبان گرجی گرفته خواهد شد و همچنین دانش عمومی متقاضی را در مورد تاریخ و میراث گرجستان بررسی خواهند کرد. اما متاسفانه بر اساس تدوین قوانین جدید کشور گرجستان، مدت زمان لازم برای دریافت اقامت دائمی از ۶ سال به ۱۰ سال در حال تغییر است و اتباع خارجی اگر پس از گذشت شش سال هدفشان اقامت دائمی در گرجستان نباشد به آنها مجوز اقامت موقت داده می شود. البته باید گفت هنوز هم اخذ اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری که خیلی سریع هم انجام می شود به قوت خودش باقی است.

تابعیت گرجستان پیوند قانونی یک فرد به گرجستان است. یک شهروند گرجستان نمی تواند هم زمان شهروند یک کشور دیگر نیز باشد، البته به جز موارد استثنایی که در قانون اساسی گرجستان مشخص شده است. شهروندی گرجستان ممکن است در زمان تولد و طبق قوانین خاصی نیز کسب شود. در واقع یک فرد شهروند گرجستان به حساب می آید، اگر حداقل یکی از والدین او یک شهروند گرجستانی باشد.

هر فرد خارجی به منظور زندگی در گرجستان و یا به قصد پناهندگی یا حمایت های بشر دوستانه می تواند بدون داشتن شرایط و سرمایه خاصی درخواست اقامت گرجستان را نماید. اما طبق قوانین فدرال، مهاجران غیرقانونی کشور گرجستان از دریافت مزایای عمومی ممنوع هستند، هر چند آنها مجاز به دریافت خدمات اضطراری، مراقبت های بهداشتی و سایر برنامه هایی هستند که به عنوان ضرورتی برای حفاظت از زندگی و ایمنی اشخاص شناخته شده است.

با افزایش بیش از حد تقاضای پناهندگی اتباع خارجی در گرجستان ، دولت گرجستان به اصلاح یکسری از قوانین و مقررات اقامتی خود پرداخته است و به همین دلیل شرایط اخذ اقامت دائم گرجستان هر روز  سخت تر می شود و بسیاری از مقررات قانون مهاجرت گرجستان در حال بررسی و تغییر است و همچنین هم اکنون برخی از شرایط و جنبه های قبلی آن نیز از سوی دادگاه و دولت این کشور مسدود شده است. بنابراین برای دریافت اطلاعات کامل و دقیق تر در مورد تمامیِ قوانین مهاجرتی گرجستان با وکلا و کارشناسان جورجیا سرویس تماس بگیرید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: