سفرنامه ای برای یک اقامت ۴ روزه در تفلیس
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

مواردی قبل از سفر به تفلیس، گرجستان

زبان مردم گرجستان

گرجی ، زبان رسمی گرجستان است. البته افراد کم ‌سن و سال در شهر و در مکان های جذاب توریستی، انگلیسی صحبت می‌کنند بنابراین شما می‌توانید بدون حرف زدن به زبان گرجی، با دانستن مقداری زبان انگلیسی نیز به طور کامل احتیاجات خود را برطرف کنید .اما افراد سالمند تنها به زبان روسی و گرجی صحبت می‌کنند. همانند دیگر کشورها، حداقل دانستن برخی از عبارت‌های گرجی یا تلاش برای یادگیری آنها به شدت توسط افراد محلی مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

فرهنگ مردم گرجستان

مردم گرجستان افرادی مهربان، گرم و مهمان ‌نواز هستند. اکثر بازدیدکنندگان خارجی که به گرجستان می‌آیند از این که افراد محلی هر کجا که می‌روند از آنها استقبال می‌کنند بسیار خوشحال اند. البته موارد استثنا نیز ممکن است وجود داشته باشد، ولی به طور کلی می‌توانید انتظار داشته باشید که با شما رفتار خوبی داشته باشند. آن‌ها همیشه به شما غذا و نوشیدنی تعارف می کنند. در جلسات اجتماعی، مردم با گفتن ” Gamarjoba ” (در گرجی به معنای سلام است)  به یکدیگر دست می‌دهند.

واحد پولی گرجستان

(GEL) واحد پول رسمی گرجستان است، خرید در گرجستان آسان است و استانداردهای مشابه اروپایی را دنبال می‌کند. شما می‌توانید ارز را در فرودگاه، هتل‌ها، مراکز خرید، بانک‌های محلی و صرافی ها در سراسر تفلیس مبادله کنید. دستگاه‌ های خود پرداز بسیار زیاد هستند، همه جا کارت‌های اعتباری بین‌المللی پذیرفته می شود ، پس برداشت پول به لاری آسان است. این کارت‌ها معمولا در اغلب رستوران‌ها و هتل‌ها پذیرفته می‌شوند.

حمل و نقل در تفلیس

یک شبکه حمل و نقل خوب معمولا متشکل از مترو، اتوبوس و تاکسی است. مرکز این شهر منطقه‌ای نسبتا متراکم است که می‌توانید با یک دوچرخه در آن به مقصد برسید . اگر قصد دارید در اطراف شهر دوچرخه‌ سواری کنید، لطفا مکان تپه‌ای تفلیس را در نظر بگیرید. اما اگر به اندازه کافی پول همراه خود دارید، استخدام یک راننده برای چرخیدن در شهر و تماشای مناطق توریستی، مفید و تقریبا به صرفه است. اجاره اتومبیل و رانندگی به تنهایی گزینه عالی دیگری است که هزینه نسبتا بالایی دارد.

اقامت در تفلیس

تفلیس دارای محدوده وسیعی از گزینه‌های اقامت است، شما تقریبا با هر بودجه ای که دارید می توانید برای خود و خانوادتان محل اقامت پیدا کنید. اما اگر راحتی مکان با امکانات آشپزی را ترجیح می‌دهید، اجاره آپارتمان نیز وجود دارد.

اقامت 4 روزه در تفلیس

  ۴ روز را در تفلیس چگونه سپری کنیم ؟

روز اول :

در روز اول پروازی را در فرودگاه بین‌المللی تفلیس در اسرع وقت در نظر بگیرید و هتل مورد نظر خود را بررسی کنید. این فرودگاه در فاصله ۱۷ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. سرویس تاکسی در خارج از سالن ورودی قابل‌دسترسی است و خدمات ۲۴ ساعته را برای مسافران فراهم می‌کند. توجه کنید که تاکسی‌ها در تفلیس از کنتورها استفاده نمی‌کنند و هزینه های یک مسیر در حدود ۱۵ تا ۲۰ لاری گرجستان است، بنابراین از قبل کرایه را با راننده تاکسی طی کنید.

شما برای خوردن یک صبحانه خوشمزه می توانید به یکی از کافه های امتداد خیابان روستاویلی سر بزنید. بعد از صبحانه، پیاده‌روی خود را در تفلیس آغاز کنید. برای شروع آشنایی با شهر تفلیس راهی بهتر از بازدید از خیابان روستاویلی وجود ندارد، روستاویلی خیابان اصلی تفلیس است. این خیابان به نام شاعر مشهور گرجی به نام “شوتا روستاویلی” نامگذاری شده ‌است. شما می توانید رستوران‌ها، کازینوها و فروشگاه‌های مجلل آن را ببینید. این خیابان به سمت میدان آزادی، موزه روستاویلی ، کلیسای کاشوتی و پارلمان گرجستان راه دارد.

اقامت 4 روزه در تفلیس

تئاتر اپرای ملی گرجی ( که قبلا به عنوان تئاتر Imperial شناخته می‌شد )، که در دوران پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به خاک سپرده شده بود. اکنون بازسازی شده‌است و بازدیدکنندگان می‌توانند باله یا اپرا را تماشا کنند و از تولد مجدد این هنر قدردانی کنند. برای زمان‌بندی عملکرد و قیمت بلیط ورود، به وب سایت رسمی آن‌ها مراجعه کنید.

شما در بعد از ظهر روز اول سفرتان، می توانید سری به شهرک قدیمی ( Altstadt )، واقع در منطقه تاریخی شهر تفلیس بزنید. این شهرک بخشی از شهر تفلیس است که بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و برای توریست ها بسیار جالب می باشد و به Old Town معروف است. شام خوردن در یکی از رستوران‌های درجه بالا در مرکز شهر برای جشن اولین شب اقامت شما در شهر تفلیس مناسب است. از بهترین رستوران های تفلیس که هزینه متوسطی دارد می توان به رستوران های جی وینو و شاکمن اشاره کرد.

روز دوم :

روز دوم را برای کسب تجربه بیشتر در تفلیس آغاز کنید. ابتدا با خرید مقداری صبحانه شروع کنید. سپس از قدیمی ترین کلیسا در شهر تفلیس، که کلیسای آنچیسخاتی است و در قرن ششم میلادی ساخته شده است دیدن کنید.

اقامت 4 روزه در تفلیس

می توان گفت یکی از وجوه قابل تمایز این کلیسا با دیگر صومعه های شهر، طراحی و معماری جذاب کلیسا می باشد. وقتی وارد کلیسای آنچیسخاتی می شوید، نقاشی های دیواری منحصر به فردی توجه شما را به خودش جلب می کند که قدمت برخی به ۴۰۰ سال پیش بر می گردد.

این کلیسا در بخش تاریخی تفلیس و در نزدیکی رود کُر واقع شده و در همین روز می توانید سری به دیگر جاذبه های تاریخی تفلیس هم بزنید. اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، بازدید از پارک تفریحی متاتسمیندا ضروری است. این پارک تفریحی در بالای کوهی به همین نام واقع شده ‌است که یک نمای وسیع بسیار دلنشین را از تفلیس  ارائه می‌دهد.

اقامت 4 روزه در تفلیس

یک گزینه دیگر قلعه Narikhala  است که یک قلعه قدیمی با حاکمیت شهر افسانه ای شهر تفلیس است. بعد از ناهار، به کافه کوچک در Gardenia Shevardnadze سر بزنید که یکی از بهترین مکان های شهر برای نوشیدن قهوه یا چای است. بعد از ظهر سعی کنید حمام سولفور در آبانوتوبانی را امتحان کنید، این سفر به شما فرصت می‌دهد تا ببینید که آب‌های معدنی معروف از کجا سرچشمه گرفته‌اند . هیچ سفری به گرجستان بدون خوردن شام سنتی گرجستان و بهترین نوشیدنی های کشور کامل نخواهد بود. در شب، به سرزمین نوشیدنی ها در خیابان لاجدی هم سر بزنید.

 

روز سوم :

در روز سوم می توانید بعد از خوردن صبحانه به بالای صخره‌ای کنار رودخانه Metekhi بروید و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های عروسی در تفلیس را تماشا کنید ، اگر شنبه یا یکشنبه اینجا باشید، زوج‌های تازه ازدواج‌کرده و تعدادی لیموزین را خواهید دید که هرکدام طولانی‌تر از دیگری هستند. بسیاری از وقایع تاریخی در این جا اتفاق افتاده است و کلیسای واقع در آن چندین بار تخریب شده و دوباره بازسازی شده است، همانطور که می بینید در کنار رودخانه Metekhi ، برخی از رستوران های زیبا وجود دارند که می توانید ناهار خود را آنجا میل کنید.

اقامت 4 روزه در تفلیس

بعد از وعده غذا، شما باید به میدان مدرن و اروپایی تفلیس سر بزنید. این محل به طرز عجیبی دست و پاگیر است، از یک پیانو و یک شطرنج غول پیکر در این محل حتما دیدن کنید. تماشای پل صلح، به ویژه در شب که ریتم چراغ های آن شبیه به رقص است شما را هیپنوتیزم می کند. در اینجا شما می‌توانید ماشین کابلی که هزینه آن برای هر نفر فقط ۱ لاری است را  سوار شوید. همچنین تماشای شب از بالای تفلیس، با چراغ‌های شهر که به آرامی روشن می‌شوند، بسیار جذاب است. برای پایان دادن به شب می‌توانید برای صرف نوشیدنی و شام در یکی از رستوران‌های بسیار جذاب در خیابان شاردن بروید. یکی از بهترین انتخاب‌ها کافه همینگوی است، جایی است که شما می‌توانید بهترین سوشی شهر را امتحان کنید.

بعد از شام، و برای داشتن یک روز به یاد ماندنی شما نباید دیدن یک نمایش را در سالن تئاتر Gabriadze  که نسبت به موقعیت مکانی شما  ۱۰ دقیقه فاصله دارد از دست بدهید. ساختمان آن یکی از زیباترین بخش های شهر تفلیس می‌باشد و برج کج آن و کافه‌های سبک فرانسوی آن مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

اقامت 4 روزه در تفلیس

روز چهارم:

روز نهایی سفر شما به تفلیس می تواند برای خرید سوغاتی و دیدن جاذبه هایی از شهر که فرصت رفتن به آن جا را در این چند روز نداشته اید صرف شود. اگر آخرین روز شما در تعطیلات آخر هفته باشد، در اطراف بازار کلوچه های تفلیس که به نام درای بریج شناخته می شود، گشتی بزنید. شما همچنین می توانید از بازارهای محلی دیدن کنید،

اقامت 4 روزه در تفلیس

همچنین دیدن کلیسای تثلیث مقدس تفلیس (که به عنوان کلیسای Sameba شناخته می شود) و نماد اصلی کلیسای ارتدوکس گرجستان است، نباید از دست برود. نزدیک این کلیسا، کاخ ریاست‌جمهوری است که توسط معمار ایتالیایی میشل دی طراحی و در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید. ویژگی اصلی آن گنبد شیشه‌ای عظیم است که از هر جایی در شهر قابل‌رویت است. به راه رفتن در خیابان ادامه دهید که به شما مناظر خیره‌کننده از شهر را ارائه می دهد، بعد از آن شما به میدان Avlabari خواهید رسید، جایی که کلیسای ارمنی Ejmiatsin را خواهید دید. بعد از آن به محل اقامتتان مراجعه کنید ، سپس به فرودگاه بروید تا پرواز بین‌المللی خود را چک کنید ، یا می‌توانید به مسافرت مستقل در حومه گرجستان ادامه دهید، یا اقامت خود را در تفلیس تمدید کنید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: