پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا در ادامه به برخی دیگر از مزایای داشتن کارت اقامت گرجستان اشاره می کنیم:

مزایای داشتن کارت اقامت گرجستان

دریافت ویزای منطقه شینگن با استفاده از کارت اقامت گرجستان

از ۲۸ مارس ۲۰۱۷، شهروندان گرجستان که از  پاسپورت بیومتریک معتبر برخوردارند از الزامات ویزا در هنگام سفر به منطقه شینگن برای مدت کوتاهی (۹۰ تا ۱۸۰ روز) معاف هستند. این بدان معنا است که از این تاریخ ، شهروندان گرجستان با در اختیار داشتن گذرنامه بیومتریک معتبر دیگر نیازی به درخواست ویزای شینگن ندارند با این حال معافیت ویزا به این معنا نیست که مسافران به طور خودکار مجاز به ورود به قلمرو هلند و دیگر کشورهای محدوده شینگن خواهند بود. شهروندان گرجستان باید بتوانند همه مدارک و شرایط اقامتی خود را به پلیس مرزی ارائه دهند.

گذرنامه بیومتریک یا گذرنامه زیست‌سنجشی، در واقع ترکیبی از داده‌های سنتی روی کاغذ مانند تصویر و نام و نیز داده‌های دیجیتالی زیست‌سنجی یا بیومتریک مانند اثر انگشت، رنگ و طرح اسکن قرنیه و یک نسخه دیجیتال از تصویر دارنده گذرنامه، کارگذاشته‌شده درون یک ریزتراشه، ای‌ای‌پی‌رام است که خود ریزتراشه و حافظه مربوطه درون جلد گذرنامه قرار گرفته است. تمامی این داده ‌بندی برپایه مدرک ایکائو، استاندارد شده است. با توجه به اینکه در حال حاضر گرفتن ویزای شینگن اروپا به طور مستقیم از داخل ایران ، کار بسیار دشواری است، بنابراین داشتن کارت اقامت گرجستان به شما کمک می کند سریعتر به ویزای منطقه شینگن برسید. ولی خوب است بدانید که به هیچ عنوان با داشتن این کارت نمی توانید بدون ویزا در منطقه اروپا تردد کنید. با توجه به اینکه از ۲۸ مارس ۲۰۱۷ میلادی کلیه کشورهای اروپایی با گرجستان لغو ویزا کرده اند، تنها با داشتن پاسپورت بیومتریک معتبر گرجستان می توان بدون ویزا به اروپا سفر کرد.

داشتن کارت اقامت گرجستان

شما ممکن است بعد از پنج سال اقامت در این کشور برای داشتن پاسپورت بیومتریک گرجی درخواست بدهید. در اینصورت علاوه بر اینکه به اقامت در این کشور نیاز دارید شما باید دانش اولیه زبان گرجی، تاریخ و قانون این کشور را بدانید و همچنین مالکیت واقعی یک شغل و یا یک کسب‌وکار را در گرجستان داشته باشید ، گذرنامه گرجستان در جهان ( تا سال ۲۰۱۸ ) رتبه ۵۳ ام را بدست آورده است و اجازه سفر بدون روادید به ۱۰۰ کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا / شینگن و بیشتر کشورهای مستقل مشترک‌المنافع مانند ایران و ترکیه را می‌دهد.

البته باید بدانید گرجستان به کسی اجازه نمی دهد که تابعیت دوگانه داشته باشد مگر اینکه شهروندی گرجستان به عنوان یک استثنا از سوی رئیس‌جمهور به منظور خدمات ارائه ‌شده به کشور اعطا شود. بنابراین اگر معلوم شود که شما شهروند کشور دیگری هستید، گذرنامه بیومتریک گرجی تان ممکن است باطل شود.

داشتن کارت اقامت گرجستان

ماندن در خاک گرجستان حتی بعد از پایان مدت زمان ویزا

کارت اقامت گرجستان ، مجوزی برای ماندن در کشور گرجستان آن هم تا پایان اعتبار کارت اقامت و بدون تمدید مهلت ویزا است به عنوان مثال هم اکنون مهاجران ایرانی بدون داشتن ویزا  ۴۵ روز می توانند داخل خاک گرجستان بمانند و با یک خروج و ورود ساده دوباره به مدت ۴۵ روز دیگر در این کشور اقامت داشته باشند البته این روش در حال حاضر بیشتر از دو بار امکان پذیر نیست. پس در صورت داشتن کارت اقامت با مدت زمان های متفاوت  یکساله ، سه ساله و یا پنج ساله تا تاریخ اتمام مهلت اعتبار کارت می توانند بدون نیاز به ورود و خروج مجدد در گرجستان بمانند. بنابراین گرفتن اقامت گرجستان برای افرادی که با هدف زندگی و کار به این کشور  آمده اند ، ضروری است ، چرا که ورود و خروج های پشت سرهم علاوه بر صرف هزینه های زیاد، دارای مشکلات خاص خود نیز می باشد.

دریافت بیمه خدمات درمانی با استفاده از کارت اقامت گرجستان

با توجه به اینکه در گرجستان ، هزینه های درمانی بسیار بالاست بنابراین می توان گفت بیمه خدمات درمانی در گرجستان از احتیاجات ضروری هر مهاجر خارجی به حساب می آید به همین منظور تهیه بیمه خدمات درمانی ، موجب آرامش خاطر مهاجران خواهد شد. خوشبختانه در حال حاضر مهاجران این کشور  با در دست داشتن کارت اقامت می توانند بیمه خدمات درمانی مناسبی را تهیه کنند. البته  تعدادی از شرکت های خصوصی در گرجستان، بیمه خدمات درمانی را تنها با داشتن پاسپورت بیو متریک ارائه می دهند ولی داشتن کارت اقامت گرجستان باعث استفاده از خدمات درمانی بهتر می شود. بنابراین از مزایای کارت اقامت گرجستان استفاده از خدمات درمانی مناسب در این کشور خواهد بود .

داشتن کارت اقامت گرجستان

امکان باز کردن حساب بانکی برای اتباع برخی کشورها

اتباع برخی از کشورهای جهان همچون ایران برای باز کردن حساب بانکی در گرجستان به دریافت کارت اقامت نیاز دارند. به این خاطر که در حال حاضر شهروندان ایرانی نمی توانند تنها با داشتن پاسپورت ایرانی حساب بانکی برای خود باز کنند.  همچنین شهروندان کشورهایی نظیر سوریه و افغانستان نیز در حال حاضر مشمول این قانون هستند. به طور کلی تمامی کشورهایی که مورد تحریم غرب قرار دارند موظف هستند جهت باز کردن حساب بانکی حتما کارت اقامت گرجستان داشته باشند.

امکان دریافت اقامت دائم گرجستان پس از شش سال تمدید متوالی کارت اقامت

همانطور که می دانید اگر کارت اقامت گرجستان به مدت ۶ سال پیاپی تمدید شود ، شخص متقاضی می تواند برای اقامت دائم گرجستان اقدام نماید . البته تعدادی از قوانین و شرایط اقامت دائم گرجستان در حال تغییر است. ولی بهتر است بدانید اقامت تحصیلی گرجستان تنها موردی است که هیچ گاه تبدیل به اقامت دائم یا شهروندی گرجستان نخواهد شد. اگر شما کارت اقامت دائم گرجستان را دریافت کنید ،دیگر اعضای خانواده شما نیز می‌توانند مجوز سکونت برای پیوستن به خانواده را درخواست کنند. طبق قانون مهاجرت گرجی، کودکان خردسال ( زیر ۱۸ سال ) و افراد ناتوان و یا معلول وابسته به متقاضی اصلی به عنوان اعضای خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرند. در صورتی که اسناد ارائه ‌شده مورد نیاز مانند گواهی ازدواج و گواهی تولد نشان داده شود و همچنین با دسترس بودن بودجه مالی ( درآمد و یا پس‌انداز ) برای حمایت از اعضای خانواده. مجوز سکونت برای افراد دیگر خانواده داده خواهد شد.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: