پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

انواع آجیل مناسب کاهش وزن

تحقیقات علمی نشان داده که اگر یکی از ۴ آجیل زیر را به صورت صحیح و به مقدار مناسب مصرف کرد، روند کاهش وزن را افزایش می‌دهد و خوردن آن به افراد چاق و کسانی که به دنبال کم کردن وزن خود هستند، توصیه می‌گردد. این ۴ آجیل عبارت‌اند از:

۱. بادام هندی

۲. گردو

۳. پسته

۴. بادام درختی

 

بادام هندی، مؤثرترین آجیل‌ در کاهش وزن

آجیل مناسب کاهش وزن

در طی تحقیقی که بین فرد چاق صورت گرفت، مشخص شد افرادی که بادام هندی مصرف کردند، از BMI و دور کمتر آن‌ها به ترتیب ۶۲ و ۵۰ درصد کمتر افرادی بود که در برنامه غذایی آن‌ها بادام هندی گنجانده نشده بود.

مصرف ۲۸ تا ۳۵ گرم بادام هندی، تا حدود زیادی نیاز بدن به منیزیم را از بین می‌برد. منیزیم با تنظیم متابولیسم بدن و تجزیه کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نقش کلیدی در کاهش وزن بازی می‌کند. همچنین این آجیل سرشار از فیبر و آلفا لینولئیک بوده که مانع جذب چربی و هضم سریع‌تر غذاها می‌شوند. از این رو مصرف بادام هندی بخصوص با نان گندم یا قارچ خوراکی خام شیوه‌ عالی کاهش وزن محسوب می‌شود.

 

گردو، آجیلی برای کاهش وزن به همراه سلامتی

آجیل مناسب کاهش وزن

گردو به عنوان پرچم‌دار آجیل‌ها در دارا بودن چربی‌های غیراشباع مفید برای بدن انسان است که مصرف آن علاوه بر تأمین سلامت قلب، باعث کاهش وزن نیز می‌شود. در گردو ماده‌ای به نام اسید آلفا لینولنیک یا ALA وجود دارد  که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف گردو به افراد چاق که بیشتر در معرض سکته‌های قلبی و مغزی قرار دارد بسیار توصیه می‌شود. از طرفی فیبر و اسید ALA گردو، سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و سبب پایین آمدن وزن می‌گردد.

نکته مهمی که در مورد مصرف گردو وجود دارد، مقدار مصرف آن است. زیرا از آن جایی که گردو دارای چربی‌ فراوانی است مصرف بیش‌از‌اندازه آن روندی معکوس داشته و سبب افزایش وزن می‌شود. بنابراین در یک رژیم لاغری مصرف روزانه ۲ الی ۳ گردو مجاز است.

 

 

پسته، خوراکی سالم و مطمئن جهت کاهش وزن

پسته تنها محدود به آجیل‌ها نبوده و در غذاها و شیرینی‌های مصرف فراوان دارد. هر ۲۸ گرم پسته حاوی ۳ گرم فیبر، ۱۳ گرم چربی، ۶ گرم پروتئین و ۱۶۱ کالری است که با افزایش عملکرد متابولیسم بدن، با ساختار مخصوص به خود تا مدت‌ها احساس سیری در فرد ایجاد کرده و پرخوری وی جلوگیری می‌کند. بنابراین مصرف آجیل در کاهش وزن مؤثر است.

طی تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام شده، مشخص شد افرادی که روزانه پسته مصرف می‌کنند، دور کمر کوچک‌تری نسبت به افرادی دارند که پستهمصرف نمی‌کنند. همچنین در سال ۲۰۱۱ تحقیقی جالب در مجله اشتها بیانگر این نکته بود که مصرف پسته با پوست، میزان کالری وارد شده به بدن را کاهش می‌دهد.

 

بادام درختی، آجیلی قوی در کاهش وزن

آجیل مناسب کاهش وزن

نتیجه تحقیقات گوناگون نشان می‌دهد که بادام هندی در کاهش چربی خون، فشار خون و نیز کاهش وزن و دور کمر بسیار مؤثر است. زیرا از مجموع ۱۶ تا ۱۸ عدد بادام درختی ۱۱ گرم چربی وجود دارد که آن ۷ گرم چربی غیراشباع است. این دسته از چربی‌های مفید باعث کاهش سطح کلسترول بد خون (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می‌گردد. به همین مصرف این نوع آجیل علاوه بر کاهش وزن، سلامت قلب و گردش خون را نیز در پی دارد. همچنین در این تعداد بادام درختی ۵ گرم پروتئین، ۱۶۰ کیلوکالری و فیبر فراوان دارد که به کاهش اشتها توأم با احساس سیری در فرد کمک شایانی می‌نماید.

 

بهترین شیوه مصرف آجیل جهت کاهش وزن

همان‌طور که اشاره شد مصرف آجیل به منظور کاهش وزن باید به اندازه و طبق اصول باشد‌. زیرا زیاده‌روی در خوردن آن‌ها نه تنها باعث کاهش وزن نشده، بلکه تمام برعکس سبب افزایش وزن فرد خواهد شد.

آجیلی که برای کاهش وزن مصرف می‌شود باید به صورت خام و بدون هرگونه افزودنی نظیر شکر یا نمک باشد. همچنین نوع خام آن بهتر از آجیل بو داده است.

به منظور کارایی و عملکرد مؤثرتر می‌توان آجیل را به همراه ماست کم چرب و یا سالاد میل کرد. مصرف آجیل با میوه و یا آب‌لیمو نیز روند هضم غذا را کاهش و سبب بهبود سوخت‌وساز شده و از جذب قند جلوگیری می‌نماید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: