شرکت بازرگانی در اصفهان
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

تعریف یک شرکت بازرگانی

شرکت بازرگانی به شرکتی گفته می شود که به طور کلی برای انجام فعالیت های تجاری بین المللی با کشورهای خارجی سازمان دهی شده است، متخصصان این شرکت ‌ها تمامی عملیات‌ های صادرات و واردات را به خوبی پوشش می‌دهند. چنین شرکت هایی خدمات پشتیبانی ویژه ای را به کسب و کارهایی که کالاها را به بازارهای خارجی می فروشند و یا از آنها خریداری می کنند ارائه می دهد. اگر یک شرکت مایل به صادرات و واردات محصولات تجاری مانند مواد غذایی، پوشاک، لوازم جانبی، مبلمان، وسایل الکترونیک و غیره باشد، می‌تواند برای یک مجوز تجاری عمومی درخواست دهد. یک تاجر که به دنبال فرصت ‌هایی در واردات و صادرات است حتما باید دارای مجوز تجاری باشد، چرا که محصولات بعد از عبور از فرآیند تایید، تحت یک مجوز تجاری معامله می‌شوند. یک شرکت بازرگانی محصولات مورد نظر خود را در یک کشور خریداری کرده و سپس این محصولات را در کشور خود و یا سایر کشورهای دیگر که در آنها دارای شبکه توزیع است به فروش می‌رساند، این نوع شرکت ‌ها اغلب با حجم تولید بالایی از محصولات مانند مواد خام، مواد شیمیایی، داروسازی عمومی و غیره کار می‌کنند. امروزه هزاران شرکت و متخصص در زمینه تجارت بین‌المللی درجهان فعالیت دارند و فرصت های خوبی برای موفقیت در اقتصاد جهانی برای شرکت های بازرگانی واجد شرایط و به خوبی برنامه ریزی شده وجود دارد.

 

فعالیت های مهم شرکت های بازرگانی

عملکرد اساسی شرکت ‌های بازرگانی اغلب برای تجارت کالاها و خدمات است. مهارت های ویژه برخی از این شرکت ها به مشتریان برای فروش در بازارهای بین المللی و انجام معاملات پیچیده جهانی کمک می کند. مجموعه ای از فعالیت های مهم شرکت های بازرگانی شامل موارد زیر است:

 
 
شناسایی تامین‌کننده در کشورهای مختلف با ظرفیت تولید حجم وسیعی از محصولات عمومی در قیمت‌های رقابتی
 
مذاکره حرفه ای درباره شرایط فروش و تحویل محصولات
 
تامین مالی و تضمین پرداخت به صادرکننده
 
مدیریت تدارکات و حمل و نقل
 
مدیریت گمرک و کنترل موانع موجود بر سر راه تجارت بین‌المللی
 
انجام امور مربوط به ترخیص کالا
 
توزیع و فروش محصولات از طریق شبکه خرده ‌فروشی
 
 

در حال حاضر، شرکت‌های بازرگانی که در کشورهای در حال توسعه در مناطق آسیا، آفریقا و یا آمریکای‌لاتین قرار دارند وظیفه شناسایی تامین کنندگان رقابتی، مذاکره و خرید محصولاتشان و سپس فروش آنها از طریق یک شبکه توزیع در کشور خود و یا کشورهای همسایه را به عهده دارند. از نقطه‌ نظر قراردادی یک شرکت تجاری می‌تواند به چهار روش مختلف عمل کند:

 
 

ایجاد امکان فروش محصولات در خارج از کشور برای صادرکنندگان داخلی :

در این صورت شرکت تجاری به عنوان یک بازاریاب حرفه ای در بازارهای خارجی عمل می کند و نماینده شخص تولید کننده و یا صادرکننده در میان مشتریان خارجی خواهد بود و صورتحساب نهایی بر روی نام تولید کننده و یا صادرکننده با تمام جزئیات معاملات صادراتی انجام می شود. شرکت تجاری ممکن است قیمت صادرات را پیشنهاد کند، اما این موکل است که آخرین حرف را در مورد قیمت خواهد زد. رابطه با مشتریان آن از طریق قرارداد تجاری بین‌المللی اداره می‌شود. یک شرکت بازرگانی معتبر در این زمینه خدمات پشتیبانی زیادی را برای شرکت های صادر کننده فراهم می کند. این خدمات شامل انبارداری، حمل و نقل، بیمه و صدور صورتحساب از طرف مشتری می باشد. علاوه بر این، شرکت های تجاری صادرات ممکن است به تولیدکنندگان کمک کنند که خریداران خارج از کشور را پیدا کرده و سایر اطلاعات بازار مربوطه را ارائه دهند.

خرید محصول برای وارد کنندگان :

خرید محصول برای وارد کنندگانی که می‌خواهند نوع خاصی از محصولات را در یک منطقه خاص خریداری کنند که می‌تواند یک کشور یا چند کشور به خوبی شناخته ‌شده توسط شرکت تجاری باشد. در چنین شرایطی مسئولیت شرکت بازرگانی شامل موارد زیر است: شناسایی تولید کنندگان و تامین کنندگان محصولات در محدوده توصیف ‌شده؛ قیمت مذاکره، شرایط تحویل و پرداخت؛  مدیریت حمل و نقل بین‌المللی و تهیه اسنادی که با روند صادرات و واردات مربوطه مطابقت دارد. این رابطه با مشتریان از طریق یک قرارداد خرید بین‌المللی انجام می گیرد.

 
 

توزیع‌کننده اختصاصی بر پایه خرید و فروش :

این شرکت های تجاری  محصوالات یک کارخانه تولید کننده را با قیمتی مشخص خریداری و به مشتریان خارجی با قیمتی که خودشان تعیین کرده اند به فروش می رسانند. هنگامی که شرکت بازرگانی به عنوان یک توزیع‌کننده عمل می‌کند، تولید کننده ممکن است هیچ کنترلی بر قیمت صادرات نداشته باشد و حتی مشتریان خارجی را نشناسد. رابطه با مشتریان از طریق قرارداد توزیع بین‌المللی ایجاد می‌شود.

میانجی در عملیات‌های خاص تجاری :

در این صورت شرکت بازرگانی به عنوان خریدار یا فروشنده عمل نمی‌کند بلکه واسطه‌ای است که  صدور و یا واردات کالا را انجام می‌دهد. روابط با مشتریان آن (معمولا صادر کننده / فروشنده) از طریق قرارداد برای عملیات تجاری ایجاد می‌شود.

 
 
 

ادغام صادرات و واردات می‌تواند به عنوان نقطه شروع در مسیر یک شرکت حقیقی بازرگانی باشد. این سیستم معاملات دوطرفه، طبقه‌بندی کالا و رشد حجم معاملات را ممکن می‌سازد. برخی از شرکت‌های تجاری معروف در ایران یک تجارت (صادرات / واردات ) یکپارچه را از ابتدا  تا کنون انجام داده اند. شرکت‌های دیگری نیز هستند که شروع به معاملات یک سویه کرده اند که فعالیت های آنها شامل یکی از این موارد صادرات و واردات است. واردات، صادرات و تجارت داخلی ( واردات در نهایت بخشی از تجارت داخلی محسوب می شوند ) مکمل یکدیگرند و سهم نسبی آنها می‌تواند بسته به سیکل‌های تجاری و عوامل داخلی شرکت تغییر کند.

 

شرکت های بازرگانی در ایران

این نکته حائز اهمیت است که یک شرکت بازرگانی در ایران به عنوان واسطه مهمی برای واردات تکنولوژی در طول روند توسعه کشور به حساب می آید که با انجام طیف گسترده ای از فعالیت ها مانند صادرات و واردات، تجارت چند جانبه خارجی، انتقال تکنولوژی، توسعه منابع طبیعی و تولید محلی به آبادی کشور کمک به سزایی خواهد کرد. امروزه دامنه محصولاتی که در تجارت بین الملل رد و بدل می شوند تغییر کرده و متناسب با مراحل توسعه اقتصادی هر کشور است. اگر چه گاهی اوقات نیز شرکت‌های منفرد با توجه به شرایط کشور و سلیقه مردم محصولات متفاوتی را ارائه کرده‌اند که تنوع این محصولات در نتیجه فعالیت‌ های شاخه‌ های خارجی خاص و اشکال تجاری آ‌نهاست و گاهی محصولات به ظاهر نامرتبط به لیست کالاهای وارداتی اضافه شده ‌اند که طیف وسیعی از این محصولات امروزه از کالاهای وارد شده نا مرتبط به کالاهای مصرفی برای اقتصاد ایران تبدیل شده اند. اما با این وجود  اغلب شرکت‌های مختلف بازرگانی به فعالیت تجاری در زمینه کالاهای مختلفی تاکید کرده‌اند که اقلام اصلی در میان آن‌ها بیشتر دیده می شود. لازم به ذکر است آماده ‌سازی برای سازماندهی مجدد شبکه‌های فروش خارجی توسط شرکت‌های بازرگانی بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آغاز شد و همچنین اجازه تاسیس دفاتر شعبه خارجی جهت گسترش فعالیت تجاری کشور برای شرکت‌ های صادراتی و وارداتی صادر گردید. همانطور که می دانید شرکت های بازرگانی همیشه در چرخه صنعت و اقتصاد کشور اهمیت زیادی داشته اند. این شرکت ها نقش مهمی را در تامین مالی ارز کشور ایفا می کنند و این نقش به ویژه زمانی که نرخ ارز ثابت نباشد اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. شرکت های بازرگانی ایرانی زیر نظر وزارت بازرگانی کشور هستند که تمرکز کامل بر امور تجاری و سیاست گذاری‌ های دولتی را هدف قرار داده است. نقش و موقعیت این وزارتخانه در عملکرد سیاست گذاری بازار و سازماندهی تصدی دولت در امور تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است. اهداف مهم وزارت بازرگانی ایران به این شرح است: برنامه‌ریزی ضروری در زمینه ارائه خدمات بازرگانی و امکانات مرتبط با کالاهای اساسی و ضروری، تسریع در ارائه خدمات و دستیابی به وظایف محول شده و گسترش این خدمات در سراسر کشور به منظور بهبود وضعیت توزیع، ذخیره‌ سازی، بسته ‌بندی در جهت ایجاد رضایت مصرف کنندگان و تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در امور تجاری.

شرکت بازرگانی در اصفهان
 

شرکت بازرگانی پایدار در اصفهان

خیلی از شرکت های بازرگانی در اصفهان در حال فعالیت هستند که بازرگانی پایدار یکی از معتبرترین آنها است و فعالیت های تجاری زیادی را از زمان تاسیس این شرکت تاکنون انجام داده است. مدیریت حرفه ای شرکت بازرگانی پایدار با استخدام پرسنل مجرب از میان بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور، این شرکت را به یکی از بنگاه های مهم تجاری در سطح استان اصفهان و حتی در سطح کشور تبدیل کرده است.چشم انداز بازرگانی پایدار، ایجاد یک همکاری خوب و کارآمد با مشتریان است و به عقیده این شرکت مشتری باید در طول تمامی فرآیند های  تجارت بین المللی خود، که قسمتی از آن شامل فعالیت های مربوط به ترخیص کالا، حمل و نقل، تهیه و تنظیم گواهی نامه ها ، توافقنامه ها با رعایت مقررات گمرک است، راضی بوده و اطمینان خاطر داشته باشد. این شرکت سال های بسیاری است که همکاری خوبی با گمرک کشور داشته است و همواره در چارچوب مقررات اساسی این سازمان به فعالیت خود ادامه داده است. تخصص و تجربه بالا در تجارت، ایجاد و حفظ روابط تجاری خوب با مشتریان از جمله ویژگی های پرسنل شرکت بازرگانی پایدار است. تمرکز این شرکت بر روی ساده سازی روند صادرات و واردات برای طرفین از ابتدا تا انتهای کار است.این شرکت همچنین  با ارائه راهبردهای صادراتی سودآور و ایجاد روابط بلندمدت با خریداران، توزیع کنندگان و عوامل خارجی به تولیدکنندگان ایرانی برای ترویج فروش محصولات با کیفیت بالا و با قیمت های رقابتی در بازار جهانی کمک می کند.

شرکت بازرگانی در اصفهان



:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: