فواید صادرات برای شرکت ها
شرکتها محصولات و خدمات خود را به دلایل مختلفی صادر میکنند. برای شرکت هایی که به گسترش کسب وکارشان در بازارهای متعدد میپردازند، صادرات میتواند در افزایش فروش و سودشان تاثیر به سزایی داشته باشد، زیرا اگر کالاهای صادراتی آن ها بازارهای جدیدی را ایجاد کرده و یا پروژه های موجود را توسعه دهد، حتی ممکن است فرصتی برای به دست آوردن سهم مهم بازار جهانی را به دست آورند. صادرات به بازارهای خارجی میتواند هزینه های هر واحد را با گسترش عملیات ها برای برآورده کردن تقاضای فزاینده افزایش دهد، اما در نهایت، شرکت هایی که به بازارهای خارجی وارد میشوند دانش و تجربه جدیدی به دست میآورند که ممکن است به کشف تکنولوژیهای جدید، شیوههای بازاریابی و دیدگاههایی در مورد رقبای خارجی منجر شود. بسیاری از بزرگ ترین شرکت هایی که در اقتصادهای توسعه یافته فعالیت میکنند بخش عمدهای از درآمد سالانه خود را از صادرات محصولات به کشورهای دیگر به دست میآورند.