پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

معرفی مغزیجات مفید برای داشتن پوستی سالم و درخشان

  • مغز گردو

گردو دارای مزایای شگفت انگیزی برای پوست شماست. سطوح بالای ویتامین B موجود در آن باعث تولید کلاژن شده و  با چین و چروک و خطوط ریز روی پوست شما مبارزه می کند. این مغزیجات شامل روی و ویتامین E نیز هستند که با  تنظیم قند خون بدن، احتمال آسیب پوستی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند.

خاصیت آنتی اکسیدانی قوی ویتامین E  نیز با کاهش رادیکال های آزاد به جوانسازی و شادابی پوست شما کمک می کند. علاوه بر این مغز خوشمزه گردو به خاطر چربی‌های امگا ۳ اش به بهترین شکل از التهاب پوستی جلوگیری خواهد کرد.

  • مغز پسته

مغز پسته سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است که در سلامت و شادابی پوست بسیار موثر هستند. همچنین گفته می شود  مغز پسته  با کاهش سطح انسولین و کنترل قند خون، می تواند به کاهش آکنه های پوستی کمک کند. میزان بالای ویتامین E  موجود در پسته به همراه آنتی اکسیدان ها، مانع از پیری زودرس و چین و چروک پوست خواهد شد.

همچنین مغز پسته دارای اسیدهای چرب غیراشباعی است که علاوه بر جلوگیری از افزایش وزن شما در درخشان تر شدن پوست نیز بسیار تاثیر گذار خواهند بود. بنابراین اضافه کردن پسته به رژیم غذایی شما می‌تواند به منظم کردن سطوح انسولین برای داشتن پوستی سالم و به دور از لکه‌ های ناخوشایند کمک کند.

از طرفی حضور آنتی‌اکسیدان ‌های قوی، ویتامین های A، C و E و همچنین مواد معدنی نظیر روی و اسید فولیک، یک مانع طبیعی برای جلوگیری از آکنه با حفاظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد است.

پوستی سالم و درخشان

  • مغز بادام

مغز بادام سرشار از مواد مغذی متنوع است که به تنهایی می تواند کامل کننده هر چیزی از سالاد گرفته تا بستنی باشد. این دانه های سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب ضروری و فیبر، برای بهبود سلامتی پوست شما بسیار مفیدند. آنها همچنین نقش بهترین ضد التهاب طبیعی را نیز برای پوست ایفا می کنند چون توانایی کاهش تورم و سوزش پوستی را به طور موثری خواهند داشت.

مطالعه‌ ثبت شده در یک ژورنال تغذیه جهانی نشان می دهد که مغز بادام حاوی ترکیبات مهمی است که با سرطان پوست مبارزه کرده و آسیب های ناشی از استرس، رژیم غذایی ضعیف، آلودگی و اشعه UV را کاهش می دهد. همانطور که می دانید بادام به خاطر شهرتش در بهبود رنگ پوست در بسیاری از صابون ها و کرم های آرایشی استفاده می شود بنابراین قرار دادن آن در رژیم غذایی نیز می تواند در روشن و درخشان شدن پوست موثر باشد.

  • مغز بادام برزیلی

مغز بادام برزیلی مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A ،E، B6، B12، C و D و همچنین منیزیم، کلسیم و آهن است. بسیاری از اسیدهای چرب ضروری ، پروتئین، فیبر، مس، تیامین و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز در این دانه های روغنی موجود هستند که همگی به سلامت پوست کمک می کنند.

از طرفی مغز بادام برزیلی مانند گردو حاوی مقادیر زیادی از امگا۳ نیز می باشد که برای پوست مفید است اما علاوه بر این ها  مقدار زیاد سلنیوم موجود در آنها نیز  نه تنها منجر به بهبود خاصیت کشسانی پوست می شود، بلکه با دفع توکسین ها از بدن با عفونت ‌های پوستی نظیر جوش‌ صورت و آکنه نیز مبارزه کرده و به این ترتیب قرمزی پوست را تسکین می‌دهد.

اسیدهای چرب طبیعی و ویتامین های A و E موجود در این دانه ها نیز به افزایش رطوبت رسانی به پوست، روشن شدن پوست، تولید کلاژن و کاهش چین و چروک پوست کمک کرده و در نهایت  منجر به سلامتی و استحکام بهتر پوست خواهند شد.

  • مغز ماکادمیا ( فندق استرالیایی)

یکی از بهترین و البته گران ترین آجیل های معروف جهانی و بومی استرالیا ماکادمیا است که در حال حاضر در نواحی گرمسیری نظیر اندونزی، استرالیا و کنیا  کشت می شود و خواص بی نظیری برای سلامتی بدن دارد. مغر ماکادمیا سرشار از ویتامین E است که با بازسازی بافت های همبند پوست، علائم پیری را به تاخیر انداخته و زخم های پوستی را با سرعت بیشتری التیام می بخشد.

پوستی سالم و درخشان

همچنین این فندق استرالیایی یک منبع عالی از آهن، پروتئین و ویتامین B2 نیز به شمار می آید که به حفظ سطح کلاژن برای داشتن پوستی درخشان و منعطف کمک می کند. یکی از عناصر شگفت انگیز موجود در مغر ماکادمیا، اسید پالمیتولئیک است که منجر به کاهش چین و چروک و علائم پیری پوست می شود.

  • مغز فندق

مغز فندق یکی از مغزیجات خوشمزه و پرطرفداری  است که در تولید انواع دسر، شکلات و بستنی نیز کاربرد فراوان دارد و همچنین از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای سلامتی پوست سرشار است. چربی های طبیعی این دانه ها مانند یک آب رسان و مرطوب کننده طبیعی برای پوست عمل می کنند.

ویتامین های E، A و C موجود در دانه های فندق نیز می توانند با کاهش چین و چروک در جوان سازی پوست صورت موثر باشند. تحقیقات نشان داده است آنتی اکسیدان های قوی موجود در  این دانه های مغذی نیز در مبارزه با رادیکال های آزاد و درمان آکنه و جوش صورت موفق عمل می کنند.

  • مغز بادام هندی

براساس گزارش وب سایت بهداشت جهانی، مغز بادام هندی حاوی مواد معدنی همچون سلنیوم و روی است که در رفع آکنه های پوستی بسیار موثر خواهند بود. سلنیوم به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در کنار ویتامین E  به کاهش التهاب پوستی، مرطوب کردن پوست و کاهش ظاهر زخم ‌ها کمک می‌کند.

پوستی سالم و درخشان

روی نیز با تقویت سیستم ایمنی و رشد سلول های مفید در نوسازی پوست آسیب‌ دیده از آکنه و عفونت، به التیام زخم های پوستی سرعت می بخشد و در نتیجه ترمیم بافت های پوستی را آسان تر می کند.

  • مغز تخمه آفتابگردان

مغز تخمه آفتابگردان یک میان وعده غذایی بسیار با ارزش است که حاوی مواد مغذی بی شمار و مفید برای سلامتی پوست می باشد. این دانه های غنی از آهن و منیزیم با بهبود گردش خون، از پوست در برابر شکست کلاژن محافظت می کنند. کلاژن یک نوع اسید آمینه با زنجیره بلند و فراوان‌ترین پروتئین در بدن است که به پوست استحکام و قابلیت ارتجاعی می بخشد، به طوری که می توان گفت در حال حاضر کلاژن در بدن، مهم ترین نقش را در سلامتی پوست ایفا می کند.

همه ما به خاطر آسیب های خارجی همچون استرس و حتی بعضی اوقات داشتن یک رژیم غذایی ضعیف، باعث کاهش تولید کلاژن در بدنمان می شویم ، بنابراین، یکی از راه های  بازگرداندن این اسید آمینه ضرروری به بدن، می تواند استفاده روزانه از مغز تخمه آفتابگردان باشد.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: