اینستاگرام برای کسب وکار ، یک پلتفرم قدرتمند
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

توسعه اهداف برای اینستاگرام:
همانند هر ابزار بازاریابی باید قبل از هر کاری اهداف نهایی مدنظر خود را ترسیم کنید. استفاده از اینستاگرام برای کسب وکارها می تواند بسیار مفید باشد به شرطی که نتایج مدنظر و دلخواه خود را بشناسید و بدانید چه می خواهید. هدف نهایی شما هر چه که باشد( آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت، تعامل با مشتری، دانلود اپلیکیشن یا حتی فروش) اینستاگرام می تواند به یک ابزار عالی برای کسب وکار شما تبدیل گردد.
پس اهدافی که مدنظر دارید را انتخاب کنید( به عنوان مثال افزایش آگاهی از برند و ایجاد فالورهای بیشتر). بعد از اینکه اکانت خود را ساختید می توانید بر روی اهداف جدید مثل افزایش ترافیک سایت با تبلیغات هدفمند یا تعامل با مشتری تمرکز کنید.

بیشتر بدانید :  تاثیر شبکه های اجتماعی بر بهبود سئو سایت

مخاطبین هدف:
شناخت مخاطب هدف به شما کمک می کند استراتژی موثری تدوین کنید. مخاطب هدف شما ممکن است از موارد زیر تشکیل شده باشد:
• جمعیت همچون سن یا جنسیت
• موقعیت
• علایق و تمایلات

به عنوان مثال فرض کنید مخاطب هدف شما خانم هایی هستند که در اواسط بیست سالگی خود قرار دارند و در نیمه غربی کشور زندگی می کنند. حالا شما می دانید چه نوع پست هایی باید ارسال کنید و بسته به زمانبندی معمولی این خریدار بهترین زمان برای ارسال پست را تعیین نمایید. همچنین قادر خواهید بود اکانت این مخاطبین خاص را فالوو کنید و ایده ای در مورد بهترین روش های بازاریابی این افراد در اینستاگرام به دست آورید.

ارسال و انتشار پست:
ارسال پست برای مخاطب و جذب و تعامل با او یکی از قابلیت های کلیدی در اینستاگرام محسوب می شود. زمانی که استراتژی محتوایی خود را توسعه می دهید سوالات زیر را بپرسید:
• بهترین محتوا برای مخاطبین من چه نوع پستی است؟
• چه زمان و چند وقت یکبار باید پست ها را ارسال کنم؟
شما می توانید از انواع مختلفی از تصاویر، ویدئوها و آلبوم ها ( تصاویر یا ویدئوهای متعدد در یک پست) استفاده کنید.

استراتژی هایی در مورد استفاده از هشتگ:
هشتگ یک روش عالی برای ساخت آگاهی از هر نوعی پستی است که ارسال می کنید. اضافه کردن هشتگ های مرتبط به انتهای پست می تواند به کاربران اینستاگرام کمک کند از قابلیت جستجو برای یافتن پست های شما استفاده کنند. اینکار باعث افزایش فالور می شود. برنامه هشتگ خود را بر اساس استراتژی کلی محتوا تعیین کنید . اینکار می تواند به تعامل افراد با پست ها و رشد فالورها کمک کند. به عنوان مثال اگر در حال ارسال پست جدید در مورد یک رسپی خاص هستید می توانید از هشتگ هایی همچون # غذا استفاده کنید. داشتن چند هشتگ عمومی ( مثل غذا) و چند هشتگ خاص( مثل اسم غذا) می تواند به تلاش های شما در اینستاگرام کمک کند.

بیشتر بدانید :  استراتژی های مهم شبکه های اجتماعی در سال 2017

تعامل با فالورها:
زمانی که از اینستاگرام برای کسب وکار خود استفاده می کنید تعامل با فالورها نه تنها به ایجاد شهرت و اعتبار برند کمک می کند بلکه حضور کلی شما را نیز رشد می بخشد. حالا سوال اینجاست که تعامل با فالورها به چه معناست؟ برای افراد مبتدی این موضوع می تواند به معنای :
• ارسال پست هایی باشد که تعاملی است( از لحاظ بصری جذاب است، به مخاطب شما مرتبط است، خلاقانه است و سرگرم کننده است)
• پاسخ به DM ها و کامنت ها باشد
• لایک و ارسال کامنت بر روی پست های مرتبط با صنعت شما باشد.
• برجسته کردن مشتریانی باشد که تصاویر محصولات شما را ارسال می کنند
• برگزاری مسابقه و تخفیف ها باشد.

از این نکته ها برای استفاده حداکثری از اینستاگرام برای کسب وکار و رشد حضور خود در رسانه های اجتماعی می توانید استفاده کنید.




:: موضوعات مرتبط: بازاریابی شبکه اجتماعی , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: