درمان دارویی با عسل
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

درمان دارویی با عسل

عسل سرشاز از آنتی‏ اکسیدان است

یکی از مهمترین ویژگی‏های عسل در میزان آنتی‏ اکسیدان‏ های آن است. این آنتی ‏اکسیدان‏ ها شامل فنل‏ها و فلاونوئیدها هستند که می توانند ضمن محافظت از شما در برابر سکته مغزی، بیماری‏های قلبی و سرطان، باعث کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن شوند. عسل گندم سیاه (Buckwheat) مطابق مطالعه‌ای که در ژورنال Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است، ظرفیت آنتی‏ اکسیدان ها را در بدن انسان ۷ درصد افزایش می‏دهد.

عسل برای قلب شما سالم است

همانطور که پیشتر اشاره شد عسل غنی از آنتی‏ اکسیدان است و این ویژگی باعث محافظت از شما در برابر ابتلا به بیماری‏های قلبی می‏شود. همچنین استفاده از عسل به شکل منظم می‏تواند سطح کلسترول شما را بهبود بخشد. براساس مطالعات اخیر عسل باعث کاهش ۵٫۸ درصد در  LD(کلسترول بد) و ۳٫۳ درصد افزایش کلسترول HDL (خوب) در بیماران در مقایسه با بیمارانی شد که از قند استفاده می‏کردند.

درمان دارویی با عسل

عسل باعث بهبود سوختگی، زخم‏ها و سایر مشکلات پوستی می‏شود

عسل علاوه بر اینکه سرشار از آنتی‏ اکسیدان است، دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی‏ کننده نیز است که با فراهم کردن محیط مرطوب و افزایش جریان مواد مغذی به محل آسیب دیده بهبود زخم و سوختگی را تسریع می‏بخشد. عسل همچنین در از بین بردن عوامل بیماری‏زایی مانند E. coli و استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) مؤثر است. هر دو پاتوژن ذکر شده می‏توانند باعث ایجاد عفونت‏های پوستی شوند. عسل موجود در گیاه مانوکا به طور خاص خواص ضد میکروبی و بهبود زخم را افزایش داده است

نحوه استفاده: یک لایه ضخیم از عسل دارویی یا خام را روی قسمت آسیب دیده بمالید و در صورت لزوم با پانسمان مناسب بپوشانید. اگر زخم شدید است قبل از استفاده از عسل با پزشک خود مشورت کنید. کرم‏های طبیعی، لوسیون ها و شامپوهایی که حاوی عسل هستند برای رفع شوره سر و خارش پوست و همچنین برای درمان آکنه بسیار موثر هستند. شما می‏توانید یک قاشق چای خوری عسل را به ماسک صورت که در منزل تهیه کرده ‏اید اضافه کنید و از نتیجه آن مطمئن باشید.

عسل باعث کاهش شدت سرفه می‏شود

یکی از مهم‏ترین دلایلی که از عسل در ساخت شربت‏ های سرفه استفاده می‏شود خاصیت ضد التهابی آن است. از نظر پزشکی ثابت شده است که استفاده از عسل باعث کاهش سرفه‏ های مداوم و بهبود کیفیت خواب در کودکان مبتلا به سرماخوردگی می‏شود. مطالعات همچنین نشان داده است که عسل می‏تواند به اندازه داروهای بدون نیاز به نسخه (اگر بیشتر نباشد) در رفع شدت آن موثر باشد.

نحوه استفاده: هر بار چند قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید تا سرفه خود را کنترل کنید. همچنین می‏توانید آن را در یک نوشیدنی گرم و ترجیحا چای زنجبیل تازه مخلوط کنید که در رفع سرفه و تسکین دهنده گلودرد نیز مفید است.

عسل باعث تقویت عملکرد ورزشی می‏شود

مطالعات متعدد انجام شده در آزمایشگاه ورزش و تغذیه دانشگاه ممفیس نشان داد که سطح قند خون ۳۹ ورزشکار در رشته وزنه‏برداری که از عسل استفاده کرده بودند بیش از دو ساعت بعد از ورزش حفظ و ثابت باقی ماند. عسل همچنین در مقایسه با گلوکز و دارونما (placebos) به طور قابل توجهی قدرت و سرعت ۹ دوچرخه سوار رقابتی را افزایش داد.

نحوه استفاده: از نوشیدنی خانگی الکترولیتی ساخته شده با عسل شامل عسل، آب مرکبات، آب و نمک را می‏توانید در طول جلسات سخت تمرین استفاده کنید.

عسل می‏تواند باعث کاهش مشکلات گوارشی شود

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال تحقیقات پزشکی هند آنتی‏ اکسیدان‏ های موجود در عسل می‏تواند از آسیب رادیکال‏های آزاد به سلول‏ های دستگاه گوارش جلوگیری کند و این عامل می‏تواند باعث ریفلاکس شود. همچنین عسل می‏تواند التهاب مری را کاهش داده و پوشش لازم را برای غشای مخاطی خود را فراهم کند.

در بسیاری از جوامع نیز از عسل به عنوان روش درمان اسهال استفاده می‏کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‏دهد عسل می‏تواند اسهال باکتریایی را در کودکان کاهش دهد. با این حال، عسل حاوی مقادیر فراوانFODMAP  (کربوهیدرات کوتاه زنجیره) نیز است و بنابراین ممکن است علائم بیماری سندرم روده تحریک پذیر را تشدید کند.

نحوه استفاده: برای آرام کردن سوزش سر دل ناشی از ریفلاکس اسید یک قاشق چایخوری عسل میل کنید یا آن را درون یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. به گزارشReadersDigest.com ، برای رفع علائم اسهال در بزرگسالان باید چهار قاشق غذاخوری عسل را درون یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. با این حال عسل نباید به کودکان زیر ۱ سال داده شود.

درمان دارویی با عسل

استفاده از عسل در مقایسه با قند برای دیابتی‏ها سالم تر است

خبر خوب آن است که مطالعات نشان می‏دهد که عسل می‏تواند عوامل خطر بیماری‏های قلبی را در بیماران دیابتی کاهش دهد و قند خون شما را به اندازه قند تصفیه شده بالا نمی‏برد.اما خبر بد این است که به دلیل محتوای کربوهیدراتی آن هنوز “دوستانه دیابتی” محسوب نمی‏شود بنابراین باید با احتیاط مصرف شود.

عسل مواد مغذی لازم برای پوست و صورت شما را فراهم می‏کند

استفاده از عسل برای پوست به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تغذیه کننده آن بسیار مفید است. عسل بهترین مرطوب کننده طبیعی است خصوصا برای پوست‏ های خشک و همچنین کاربرد آن بسیار آسان است. عسل خام نه تنها منافذ پوست را باز نمی‏کند بلکه به مرطوب شدن پوست چرب نیز کمک می‏کند. همچنین در رفع ترک لب در طول زمستان نیز اثر بسیاری دارد. علاوه بر این، بسیاری از افراد از ماسک‏های عسل برای تصحیح رنگ پوست استفاده می‏کنند. همچنین از آن به عنوان ضد عفونی‏کننده طبیعی برای درمان زخم‏ها، کبودی، بریدگی، سوختگی و سایر عفونت‏ها استفاده فراوان می‏شود.

استفاده از عسل در مدیریت وزن موثر است

آیا می دانید می‏توانید از عسل برای مدیریت وزن استفاده کنید؟ به گفته مایک مکینز نویسنده و متخصص تغذیه، عسل حتی در هنگام خواب نیز چربی بدن را می‏سوزاند. به همین دلیل یکی از بهترین غذاهای رژیمی برای کاهش وزن به شمار می‏رود. پزشکان توصیه می‏کنند قبل از خواب یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید. همچنین می‏توانید صبح زود کمی عسل را با آب گرم در زمان خالی بودن معده مصرف کنید که به افزایش متابولیسم کمک می‏کند و در نتیجه در کاهش سریع وزن تاثیر بسزایی دارد. عسل در مجموع برای بهبود سلامت کلی بدن مفید است.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: