خواص آرد نخوچی سبوسدار و موارد مصرف آن
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

 

آرد نخودچی سبوسدار

آرد نخوچی سرشار از ویتامین B

 

خواص آرد نخوچی

آیا تابحال به این فکر کرده اید که چرا آرد نخوچی به نسبت آرد گندم کمتر مصرف می شود؟ این آرد یک ترکیب مغذی و پر پروتئین است که مصرف زیاد آن عوارض مصرف زیاد پروتئین را به دنبال دارد.

آرد نخوچی در دسته بندی مواد غذایی مانند حبوبات در نظر گرفته می شود. اما جالب است بدانید که یک لیوان آرد نخوچی برابر است با ۳ واحد گوشت! به همین علت است که باید این آرد مغذی حتما در تغذیه کودکان و ورزشکاران بگیرد.

نکته دیگری که باید درباره این آرد منحصر به فرد بدانید، این است. کلیه غلات، پس از عملیات تصفیه مقدار زیادی از ویتامین B خود را از دست می دهند. یعنی برای تبدیل شدن به آرد، مواد مغذی  آن ها تا حد زیادی از بین می رود. اما نخوچی برای تبدیل شدن به آرد نیاز به عملیات شیمیایی تصفیه ندارد. بنابراین، آرد نخوچی از همه آردها سالم تر است و مواد معدنی و مغذی بیشتری نسبت به دیگر آردها دارد.

 

آرد نخوچی سبوسدار چیست؟

همانطور که گفتیم، آرد نخوچی از کوبیدن و الک کردن نخودچی تهیه می شود. حال، اگر سبوس گندم را هم به این ترکیب اضافه کنیم، یک آرد مقوی پر فیبر ساخته ایم. آرد نخوچی سبوسدار علاوه بر اینکه پروتئین تعدیل شده ای نسبت به آرد نخوچی معمولی دارد، هضم راحت تری نیز دارد. بنابراین برای کلیه افراد مناسب است و استفاده از آن آسان تر صورت می گیرد.

با خوردن این نوع آرد، دیگر آن مقدار عجیب و غریب از پروتئین وارد بدن نمی شود و سبوس موجود در آن، همه مشکلات را حل می کند. انرژی و پروتئین را تعدیل می کند و فیبر را افزایش می دهد و عملیات هضم را بهبود می بخشد. اینگونه دیگر حتی بیماران هم می توانند از فواید آن بهره مند شوند و بدون دریافت مقدار زیادی پروتئین، از فواید آرد نخوچی استفاده کنند.

آرد نخودچی سبوسدار

آرد نخوچی سبوسدار سرشار از فیبر

 

مصرف آرد نخوچی بیشتر در شیرینی ها و دسرها رایج است. بنابراین، به جای استفاده از آرد نخوچی ساده، می توانیم در شیرینی ها از آرد نخوچی سبوسدار استفاده کنیم. با این کار، مقداری از انرژی زیاد آن که در ترکیب با قند و چربی مضاعف می شود را می کاهیم.

همچنین، افرادی که شیر دوست ندارند یا به آن حساسیت دارند، به راحتی می توانند مصرف آرد نخوچی را جایگزین آن کنند. زیرا پروتئین و کلسیم موجود در این آرد، کمبود ویتامین های شیر را جبران می کند.

 

آرد نخوچی سبوس دار و رژیم لاغری:

آرد نخوچی سبوس دار ،بهترین انتخاب برای افرادی است که سعی در تناسب اندام و لاغری خود دارند اما گلوتن لازم برای کار روزمره را ندارند. همچنین، افراد دیابتی می توانند از آرد نخوچی سبوس دار استفاده کنند.آن ها می توانند  بدون نگرانی از انرژی بالای آرد، نوع سبوس دار آن را تهیه و انرژی و مواد مغذی آن را دریافت کنند.

چگونه خوردن آرد نخوچی سبوسدار موجب لاغری می شود؟ پاسخ این پرسش بسیار آسان تر از آن است که فکرش را می کنید.

فیبر موجود در آرد نخودچی سبوسدار به فرد مصرف کننده کمک می کند تا احساس سیری را برای مدت بیشتر حس کند. بنا براین، با خوردن مقدار کمی از آرد نخوچی سبوس دار ،ساعاتی را بدون خوردن غذا می گذراند. این آرد، علاوه بر اینکه حس سیری را در انسان ایجاد می کند، مواد مقوی و ویتامین های غلات را نیز به بدن می رساند.

علاوه بر این ها، آرد نخوچی یکی از بهترین مواد غذایی برای استحکام و تراکم استخوان ها می باشد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

پس با استفاده از این آرد، دیگر نگران ریزش مو و خشکی پوست و کمبود ویتامین و دیگر عوارض  ناشی از رژیم لاغری و کاهش وزن نباشید. چون آرد نخوچی سبوس دار این نیازهای بدن را رفع می کند و شما را به هدف خود یعنی کاهش وزن نزدیک تر می کند.

یکی دیگر از موارد مصرف آرد نخوچی سبوس دار ، استفاده از آن به عنوان ماسک صورت و بهبود دهنده مشکلات پوستی است. البته این مورد چندان به صرفه نیست؛ اما به علت تاثیر زیادی که روی پوست می گذارد، افراد زیادی از آن استفاده می کنند. علاوه بر این، از صرف هزینه های هنگفتی که برای بهبود پوست باید پرداخت کنیم، به صرفه تر است.

برای تهیه این ماسک شفابخش، کافیست مقداری از آرد نخوچی را با زردچوبه مخلوط کنید و در حدی که خمیر شود آب به آن اضافه کنید. نتایج این ماسک پس از ۲تا۳ بار استفاده خود را نشان می دهد.

ماسک آرد نخوچی سبوسدار می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که فرصت و هزینه رفتن به کلینیک زیبایی را ندارند و به دنبال یک درمانی خانگی اما موثر برای پوست خود هستند.

ماسک آرد نخوچی برای انواع تیپ های پوستی مناسب است. چربی اضافه پوست چرب را می گیرد و پوست خشک را نرم و لطیف و شفاف می سازد. به امتحانش می ارزد!

یکی دیگر از موارد مصرف آرد نخوچی ،کم پشت کننده موهای زائد است. جالب است که در قدیم، پس از تولد به پوست بدن دختر از این خمیر می مالیدند تا او در بزرگسالی موی زائد کمتری داشته باشد.

آرد نخودچی سبوسدار

استفاده از آرد نخوچی در شیرینی ها و دسرهای ایرانی

 

در نتیجه، آرد نخوچی ،خصوصا آرد نخوچی سبوس دار می تواند در آشپزی ایرانی و حتی شیرینی پزی حرف اول را بزند. چرا که کالری کمتری نسبت به آرد گندم دارد. اما در عوض مواد معدنی و ویتامین های زیادی در آن نهفته است. پیشنهاد ما این است که اگر در غذاهای رستورانی و شیرینی های قنادی ها استفاده از این آرد مقرون به صرفه نیست، حداقل در خوراکی های خانگی مانند حلوا، کلوچه، رنگینک، کوکو، سوپ و … از خواص این خوراکی خوش طعم بهره بگیریم.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: