آجیل ها حاوی چه ویتامین ها و مواد معدنی هستند؟
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

کمتر پیش می آید که کسی از ما از آجیل استقبال نکند یا طعم آن را دوست نداشته باشد. جدا از خواص عجیب و غریب آجیل ،طعم هر یک از اعضا در کاسه آجیل چنان حسی به انسان می دهد که گویا از همه غم های عالم فارغ شده است.

در این مقاله سعی می کنیم خواص و ویتامین ها و مواد معدنی هر یک از این خوشمزه های ارزشمند قیمتی را برایتان شرح دهیم. اینکه هر کدام از مغزها چقدر برای سلامتی ما انسان ها مفیدند و چقدر ویتامین و مواد معدنی دارند، بحثی است که قصد داریم در این نوشته به آن بپردازیم.

ویتامین ها و مواد معدنی

خواص ویتامین ها و مواد معدنی پسته

 

همانطور که می دانید، آجیل مهم ترین ماده غذایی برای تامین پروتئین گیاهی در بدن است. این ویژگی باعث محبوبیت این دانه ها نزد ما انسان ها می شود. البته بیشتر ما آجیل را به خاطر طعم خوب و خوشمزه آن دوست داریم و از خواص آن چندان آگاه نیستیم. اما اگر بدانیم با خوردن هر کدام از مغزها ،چقدر به بدن خود احترام گذاشته ایم و چقدر برای سلامت آن تلاش کرده ایم، هیچ گاه از آن ها غافل نمی شویم.

 

۱- آجیل آنتی اکسیدان های فوق العاده ای دارد:

آنتی اکسیدان موجود در مغزهای آجیل، فوق العاده زیاد است. به طوری که پزشکان از عدم بروز سرطان در افرادی که به طور مداوم آجیل می خورند، اطمینان دارند. البته در همه چیز استثنا وجود دارد! متاسفانه، عوامل ایجاد کننده سرطان در دنیای اطراف ما روز به روز افزایش می یابد. پس عجیب نیست که رشد سرطان هم هر روز در دنیا سرعت می گیرد.

 

۲- پروتئین آجیل با پروتئین گوشت قرمز برابر است:

آجیل ها منبعی غنی از پروتئین هستند. بیشترین مواد معدنی که در آجیل ها وجود دارد، پروتئین است. این ماده برای سلامت همه اعضای بدن و ترمیم بافت های آن ضروری است. میزان پروتئین آجیل به قدری زیاد است که بدن را از دیگر مواد پروتئینی مانند گوشت بی نیاز می کند.

پروتئین موجود در آجیل می تواند انرژی لازم جهت فعالیت های روزانه را به بدن برساند. بی آنکه ضرری به بدن وارد کند. این ویژگی آجیل باعث شده که ورزشکاران بعد از فعالیت های سخت ورزشی به این ماده روی بیاورند. زیرا پس از تمرینات سخت، بافت عضلات تخریب می شود و آن ها نیاز به پروتئین دارند. پروتئین آجیل در این مواقع بسیار کمک کننده است.

 

۳- آجیل ها سرشار از کلسیم هستند:

آجیل ، منبعی مغذی برای تامین کلسیم است. به همه کسانی که مشکلات آرتروز دارند یا از خراب شدن دندان هایشان همیشه شکایت دارند توصیه می شود آجیل را دست کم نگیرند. آجیل برای استخوان بندی کودکان و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان در بزرگسالان نیز بسیار مفید است.

 

۴- پتاسیم موجود در آجیل از قلبتان مراقبت می کند:

حتما شنیده اید که آجیل برای سلامت قلب و عروق مفید است. بله. درست است. آجیل دارای ماده معدنی پتاسیم است و این ماده برای سلامت قلبتان ضروری است. پس برای جلوگیری از بروز سکته های قلبی آجیل بخورید.

 

۵- هوش بالا و تمرکز زیاد را از آجیل بخواهید:

همانطور که می دانید آجیل با عنوان غذای مغز نیز شناخته می شود. این عنوان به خاطر فسفر بالای موجود در مغزهاست. فسفر، عامل تمرکز بالا و هوش سرشار افراد است و بهتر است در تغذیه کودکان مقادیر زیادی از این عنصر وجود داشته باشد.

 

۶- بوی بد دهان را با کشمش و مویز درمان کنید:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشمش های خوب و سالم، توانایی مبارزه با باکتری های موجود در دهان و دندان را دارند. مویزها سپاهیان خوبی برای از بین بردن بوی بد دهان هستند و محیط دهان را پاکیزه می گردانند. آن ها سلامت دندان ها را تضمین کرده و از جرم گرفتن آن ها جلوگیری می کنند.

 

ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها و مواد معدنی آجیل ها

 

۷- خواص آجیل برای تغذیه پوست تان کافی است:

پوست که یکی از مهم ترین ارگان های بدن است، نیاز به مراقبت های خاصی دارد. همه ما باید مراقب تغذیه خود باشیم تا پوستمان آسیب نبیند. نگران نباشید! برای این کار تنها لازم است تغذیه پوست را به او برسانیم و از او مراقبت کنیم. یکی دیگر از خواص آجیل، این است که سرشار از ویتامین های A, C, E است و امگا۳ و امگا۶ در آن ها بیداد می کند. بنابراین، عمل کلاژن سازی پوست را راحت تر کرده و پوست لطیف تری به شما هدیه می کنند.

 

۸- با فیبر بالای آجیل ها لاغر شوید:

بسیاری از ما وقتی نام آجیل را می شنویم، از کالری بالای آن وحشت می کنیم. زیرا خوردن آن را با اضافه وزن مساوی می دانیم. اما این تصور غلط است. آجیل ها اگر به میزان لازم مصرف شوند، برای همه افراد مفیدند. تنها باید میزان مورد نیاز خود را مشخص کنید و فقط همان مقدار را میل کنید.

فیبر موجود در آجیل، به شما اجازه خوردن بیش از حد را نمی دهند و شما را برای مدتی طولانی سیر نگاه می دارند. برای لاغری با آجیل، توجه داشته باشید که از نمونه های کم کالری تر آن مانند بادام یا سویا استفاده کنید.

 

۹- کلسترول و فشار خون را با خوردن آجیل درمان کنید:

آجیل ها دارای عنصر منیزیم هستند و بدن را از فشار و کلسترول بالای خون مراقبت می کنند. شاید باورتان نشود، اما تنها با خوردن ۸ عدد بادام به صورت روزانه می توانید کلسترول و فشار خون را کنترل کنید.

 

۱۰- خوردن آجیل برای دیابتی ها:

مژده ای داریم برای دیابتی ها! از خوردن بادام غافل نشوید. آجیل ها به خصوص بادام ها می توانند قند خون شما را با منیزیم خود کنترل کنند یا حتی ۲۰ درصد از عدد آن را کاهش دهند.

ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها و مواد معدنی بادام




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: