پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

وجود تناسب و یکپارچگی میان همه­ی شاخصه­های طراحی، چه در مورد نما و محوّطه و چه در فضای داخلی و چیدمان، همان احساسی را به مخاطب خواهد داد که خواسته­ی بانیان ساختمان و تیم معماری و طراحی بوده است. این هدف در واحدهای مسکونی یا ویلایی که به صورت مبله ارائه می­شوند، دست­یافتنی­تر است.

ویلاهای ساخت شرکت انبوه­ساز آرش، همان­گونه که در بحث بررسی نما مطرح شد، با طراحی­های کلاسیک، مدرن و تلفیقی بنا می­شوند. حفظ یکپارچگی المان­های طراحی در همه­ی سطوح و لایه­ها، ویژگی مهمّی است که با مدیریّت طراحان و معماران متعهّد و برجسته­ی این شرکت محقّق شده است.

  1. طراحی داخلی و دکوراسیون کلاسیک:

در سبک کلاسیک معماری داخلی، مفاهیمی مانند: تناسب و هم­ترازی، تقارن یا قرینگی، ثبات یا پایداری، نظم و آراستگی، شکوه و ابهّت و کیفیّت با جزئیات دقیق در نظر گرفته می­شوند. در این سبک، زوایای تند و تیز و کنتراست یا تضادّ رنگ­ها و به طور کلّی، افراط یا تفریط وجود ندارد. تمامی رنگ‌ها هم می­بایست از خانواده­ی گرم و ملایم باشند؛ همچون: قهوه­ای، کرم، خاکستری، بژ، صدفی، ارغوانی، زیتونی، طلایی، نقره‌ای و… تا حسّی از گرما و آرامش و وقار را القاء نمایند؛ بر همین اساس، جنس لوازم و مبلمان منزل نیز از موادّ طبیعی همچون سنگ، چوب یا پارچه انتخاب می­شوند. مبلمان آنتیک ارجحیّت دارد و جایگزین آن، مبلمان مجلّل خواهد بود. ستون­ها، سقف کاذب، پنل‌های دیواری، کفپوش، پارکت و لمینت، فرش، پرده­ها، کاغذ دیواری، گچبری، کابینت­ها و کمدها و قاب‌های دیواری، تابلوهای فرش و نقاشی، لوستر، آباژور، کاشی، مجسمه­ها، آیینه­ها و شیشه­ها، پله­ها و شومینه از عناصر مهم دیگری در طراحی و چیدمان داخلی هستند که در سبک کلاسیک ­بایستی از بهترین و باکیفیّت­ترین متریال­های طبیعی، انتخاب شده و با مهارت و تخصّص اجرا گردند.

شهرک ویلایی آرش ۱ زیباکنار و دهکده ویلایی ساحلی آرش از نمونه­های کلاسیک موفّقی هستند که از طراحی بیرونی و داخلی هماهنگ و در عین حال، مکمّل یکدیگر بهره می­برند.  مجموعه ویلایی ۴ واحدی آرش زیباکنار نمونه­ی شاخص دیگری از مجموعه ویلاهای کلاسیک ساخت شرکت انبوه­ساز آرش می­باشد که به شکل مبله و دکوریتیو ارائه شده است. این مجموعه­ی زیبا از طراحی داخلی خاص و چیدمانی منحصربفرد برخوردار است.

  1. طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن و تلفیقی:

سادگی و اختصار مهم­ترین ویژگی سبک مدرن یا ترکیبی است. طرح­ها باید به دور از پیچیدگی و تا حدّ ممکن خلوت باشند. در دیدگاه مینیمالیستی، هر عنصر باید حداقل زوایا و رنگ­ها را داشته باشد و در عین حال، مفهوم خود را به شکلی چشم­نواز و ریتمیک انتقال دهد. استفاده از تضادهای رنگی با تنوّعی از رنگ­های شاد و روشن، از اصول دیگر طراحی داخلی و چیدمان مدرن است. تعبیه­ی سطوح صیقلی و برّاق از جنس استیل و شیشه، بسیار متداول است. اشیاء و لوازم و جزئیات چیدمان، حالت رئال ندارند و نوآوری­ها و ابداعات روز جایگزین عناصر آشنا شده­اند تا تداعی­گر حالتی انتزاعی و مدرن باشند.

مبلمان در سبک مدرن کوتاه­تر، ساده­تر و کوچک­تر هستند؛ چیدمان آنها به صورت L شکل یا دایره و نیم­دایره می­باشد و برخلاف سبک کلاسیک، از عنصر تقارن استفاده نمی­شود. کف­پوش­ها و دیوارپوش­ها از موادّ مصنوعی با تکنولوژی بالا انتخاب می­شوند و اگر از فرش استفاده شود، در سایز کوچک و رنگ­بندی محدود خواهد بود. در سبک مدرن، تزئینات مختصری در دکور به کار گرفته می­شود تا از حسّ بزرگ جلوه دادن فضای داخلی و بُعد بخشیدن به آن کاسته نشود.

برخلاف سبک کلاسیک، در سبک مدرن از عناصر طبیعی کمتری استفاده می­شود؛ با این حال، وجود گیاهان سرسبز در جایگاه­های ویژه و گلدان­های مدرن، لطافت لازم را تأمین می­کند و روح مدرنیته را صفایی می­بخشد. به کارگیری آخرین امکانات روز و ترکیب آنها در سبک تلفیی معاصر، این امکان را ایجاد کرده تا بتوان حتّی فراتر از اصول مدرنیته حرکت کرد و طرح­هایی انحصاری را ابداع و پیاده نمود.

یکی از چشم­نوازترین طراحی­های داخلی مدرن در پروژه­­ی شهرک ویلایی آرش ۵ زیباکنار اجرا شده است. ویلاهای این شهرک لوکس، تمامی خواسته­ها و سلائق دوست­داران سبک مدرن را پوشش می­دهد. طراحی داخلی بسیار زیبای ویلاهای این شهرک، نقطه­ی عطفی بوده است برای سرمایه­گذاری بیشتر در مبحث طراحی برای سایر ویلاها که یکی از نتایج آن، ساخت مجتمع ویلایی رویایی آرش (VIP)  است که علاوه بر طراحی مدرن نما و داخلی، در بخش دکوراسیون با تجهیز به پیشرفته­ترین امکانات، یک نمونه­ی معتبر و قابل تحسین را در این سبک رقم زده است.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: