انتخاب رنگ دیوارپوش
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

رنگ کفپوش، دیوارپوش و قرنیزها به عنوان رنگ های پایه و اساسی در طراحی دکوراسیون خانه محسوب می شوند و طرح و رنگ کلی خانه را مشخص می کنند. بنابراین هنگام انتخاب رنگ دیوارپوش ابتدا باید به رنگ کفپوش ساختمان توجه کنید. کفپوش های چوبی و سرامیکی از رایج ترین کفپوش های خانه های ایرانی هستند که طیف رنگی روشن تا تیره را در بر می گیرند.  انتخاب طرح و رنگ دیوارپوش ، باید با نوع کفپوش متناسب باشد. در ادامه به نکات لازم برای تطبیق رنگ دیوارپوش با دیگر قسمت های دکوراسیون خانه بیشتر توضیح می دهیم.

انتخاب رنگ دیوارپوش

انتخاب رنگ دیوارپوش

از اتاق نشیمن گرفته تا دفتر کار، کاغذ دیواری و دیوارپوش ها راهی عالی برای افزودن رنگ و طرح به خانه ها و مشاغل هستند. انتخاب پوشش های دیواری مناسب به طراحی داخلی فضای خانه و شرکت شما جلوه ای خاص می بخشد. ایده های زیادی برای انتخاب رنگ و طرح دیوارها وجود دارد که شما می توانید از آنها برای تغییر منزل و دفتر کار خود الهام بگیرید. انتخاب رنگ های خنثی تر و یا الگوهای رنگارنگ و جسورانه تر برای دیوارپوش می تواند سبک های متنوع و چشم نوازی را در انواع محیط ها ایجاد کند.

در اینجا به برخی از نکات اصلی که هنگام انتخاب رنگ دیوارپوش باید به آن توجه شود می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت هوم لوکس تماس بگیرید.

تطبیق کفپوش با رنگ دیوارپوش

انتخاب رنگ دیوارپوش پلی استایرن و کفپوش در هنگام ساختن و یا بازسازی ساختمان بسیار مهم است. اگر از قبل رنگ دیوار با کفپوش تنظیم شده باشد، انتخاب طرح و رنگ سایر ابزارهای دکوراتیو دیگر مانند قرنیزها کار راحت تری خواهد بود. برای سادگی کار هنگامی که از رنگ و طرح یکی از آنها (کفپوش یا دیوارپوش) مطمئن شدید ، مورد دیگر را بر اساس محصولی که در ابتدا از آن خوشتان آمده است، انتخاب کنید. در اینجا به نکات مهم طراحی داخلی برای انتخاب رنگ دیوارپوش اشاره می کنیم:

وقتی می خواهید در یک فضا تأثیر بصری بیشتری ایجاد کنید، راهی بهتر از این نیست که کفپوش چوبی را با رنگ دیوار در یک تضاد روشن و تیره مطابقت دهید. یعنی کفپوش های تیره در برابر دیوار با رنگ روشن تر و کفپوش های چوبی روشن در برابر دیوار با رنگ تیره تر جلوه خاصی به دکوراسیون شما می بخشد.

البته هنگامی که طراح داخلی از دیوارها و کف هایی که از نظر رنگ و سبک، بسیار متفاوت از یکدیگر هستند استفاده می کند، در حقیقت تمایل به برجسته کردن هر دو به عنوان ویژگی های جداگانه ای در فضا دارد. یک نکته قابل توجه دیگر در انتخاب رنگ دیوارپوش پلی استایرن توجه به اندازه فضای مورد نظر برای نصب این دیوارپوش هاست. مثلا دیوارپوش های تیره فضا را کوچکتر و دنج تر نشان می دهند و حتی ارتفاع سقف را پایین می آورند. بالعکس وقتی رنگ دیوار روشن است به نظر می رسد فضا گسترده تر و جادارتر شده است.

تطبیق کفپوش با رنگ دیوارپوش

همچنین به خاطر داشته باشید که کفپوش های بسیار روشن و یا بسیار تیره هر دو تمایل دارند خاک و گرد و غبار را راحت تر از کفپوش های چوبی با تناژ رنگی متوسط ​​نشان دهند. بنابراین در صورت نصب چنین کفپوش هایی باید به تمیزی آنها بیشتر اهمیت بدهید.

انتخاب انواع رنگ برای دیوارپوش

کف و دیوارها از مهم ترین قسمت های دکوراسیون داخلی خانه ها هستند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای هر کدام از آنها به جلوه و جذابیت فضای خانه شما می افزاید. در حال حاضر از انواع رنگ های آنالوگ ، رنگ های مکمل و رنگ های خنثی برای ایجاد فضاهای مدرن و کلاسیک در منازل استفاده می شود.

دیوارپوش با رنگ خنثی فقط یک پس زمینه مناسب برای هر نوع دکوراسیون نیست، بلکه یک جفت مناسب برای تقریباً هر نوع کفپوش نیز می باشد. خاکستری، کرم و سفید تنها معدودی از محبوب ترین رنگ های خنثی برای دیوار و دیوارپوش ها هستند. کفپوش های چوبی با دیوارپوش به رنگ خنثی بسیار گرم و جذاب تر به نظر می رسند. از دیوارپوش های سفید و خاکستری به عنوان پس زمینه برای نمایش بهتر آثار هنری ارزشمند، مبلمان خانگی لوکس و دیگر ابزارهای دکوراتیو منزل استفاده می کنند.

برخی از شرکت های طراحی دکوراسیون نیز از قبل یک کاتالوگ از رنگ های ست شده برای دیوارپوش پلی استایرن و کفپوش را تهیه کرده اند. این کار انتخاب رنگ انواع دیوارپوش و کفپوش را برای مشتری آسان تر کرده است. وقتی به این کاتالوگ ها نگاه می کنید، رنگ هایی که مستقیماً در کنار یکدیگر قرار گرفته اند ، به عنوان مکمل در نظر گرفته می شوند. برای مثال کفپوش هایی به رنگ قرمز با رنگ دیوار سبز جفت می شوند. یا کف هایی با رنگ نارنجی با یکی از رنگ های آبی برای دیوار تطبیق پیدا می کنند. این امر باعث می شود انتخاب رنگ دیوارپوش و کفپوش به روشی سرگرم کننده و جذاب تبدیل شود. در عین حال به راحتی یک فضای مدرن با انواع رنگ های کفپوش و دیوارپوش طراحی گردد.

انتخاب انواع رنگ برای دیوارپوش

تطبیق رنگ دیوارپوش با نور فضا و وسایل خانه

آثار هنری و مبلمان که در حال حاضر در فضا وجود دارد نیز می تواند الهام بخش خوبی برای انتخاب طرح و رنگ دیوار و کفپوش باشد. علاوه بر اینکه توجه به نور موجود در فضا نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب رنگ مناسب برای دیوارپوش دارد. هرگز در فضاهایی با نور کم  از دیوارپوش های خیلی تیره رنگ استفاده نکنید زیرا منجر به دلگیر شدن فضای زندگی شما خواهد شد. همچنین به یاد داشته باشید رنگ دیوارپوش ها در نور طبیعی و مصنوعی ممکن است بسیار متفاوت به نظر برسد، بنابراین قبل از انتخاب هر نوعی از دیوارپوش، حتما آنها را در هر دو نور به دقت بررسی کنید.

انتخاب رنگ دیوارپوش به فضا نیز بستگی دارد مثلا اتاق خواب کودک باید دارای رنگ های آرام تر باشد که کودک شما را به خواب ترغیب نماید. اما برای آشپزخانه می توانید از رنگ های گرم و شاد استفاده کنید. رنگ های روشن، جذاب و لوکس نیز اغلب برای اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین بهتر است رنگ دیوارپوش را در فضایی که قصد تغییر و تزئین آن را دارید بررسی کنید نه در فروشگاه. برای این کار کافی است نمونه طرح و رنگ مورد نظر دیوارپوش را به خانه ببرید و با دیگر وسایل موجود در محیط مطابقت دهید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: