ملاحظات طراحی حرارتی – قسمت سوم
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران
تأسیسات لوله کشی

سیستم های لوله کشی زیرزمینی

ملاحظات طراحی سیستم های خطوط لوله نصب شده روی زمین بسیار گسترده هستند و بصورت جداگانه در فصلی از این کتاب راهنما با عنوان کاربردهای رو زمینی لوله های پلی اتیلن تشریح شده اند.

همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

سیستم خطوط لوله مدفون

معمولا لوله های مدفون در بار خاك، بخوبی مهار شده و تحرك جانبی اندکی را تجربه می کنند. با این حال ممکن است لازم باشد درباره بارهای انتهایی طولی توضیحاتی داده شود.

پیوستن لوله های پلی اتیلن به انواع لوله ها با جنس های متفاوت که با استفاده از تکنیک های نر و ماده گی متصل می شوند، باید با درنظرگرفتن نیروی 1 اعمالی حاصل از فشار بعلاوه بار احتمالی ناشی از تغییرات دما، مورد ارزیابی قرار بگیرد. گاهی پیوستن لوله های پلی اتیلن به لوله ها با جنس متفاوت موجب جدایش اتصالات بالادستی می شود، مگر آنکه اتصالات مهار شده باشند. تعداد اتصالات نر و مادگی را که لازم است برای جلوگیری از جدایش، مهار کرد، می توان با روش هایی که توسط سازنده لوله جایگزین (غیر پلی اتیلنی) توصیه شده است، محاسبه نمود. از معادله 6- 87 برای محاسبه کل بار ضربه ای ناشی از تغییرات دما استفاده می شود.

آثار انبساط و انقباض حرارتی

اتصالات با ظرفیت پایین تحمل ضربه که به منهول ها یا سایر سیستم های لوله کشی وصل می شوند، مانند آنچه در سیستم های جریان گرانشی بدون فشار دیده می شود، با استفاده از یک بست ضربه گیر طولی مثل آنچه در شکل 6- 13 دیده می شود، تقویت می شوند. اندازه بلوك ضربه گیر بسته به شرایط خاك و میزان ضربه، چنانکه با معادله 6- 47 محاسبه شد، متغیر است.

 

معادله بوسینسک

 

تأسیسات لوله کشی

نتیجه گیری

دوام و طبیعت ویسکوالاستیک مواد اولیه لوله های پلی اتیلن جدید، این مواد را برای طیف وسیعی از کاربردهای لوله کشی مناسب می کند، از جمله این کاربردها می توان از این موارد نام برد: شاه لوله های آب آشامیدنی و خطوط خدماتی، توزیع گاز طبیعی، جمع آوری نفت و گاز، جمع آوری فاضلاب، خطوط جریان گرانشی، انوع مختلف لوله کشی های صنعتی و معدنی. تا اینجا، ملاحظات بنیانی در طراحی مانند جریان سیال، طراحی دفن و پاسخ به حرارت، در این بخش ارائه شدند تا راهنمایی های لازم به طراحان سیستم های لوله کشی به منظور استفاده از این لوله های مستحکم در تمام کاربردهای احتمالی، انجام شود.

برای کمک به طراح خط لوله، حجم انبوهی از اطلاعات پیش زمینه ای در این بخش ارائه شدند. با این حال، طراح باید همیشه در نظر داشته باشد که اکثر تأسیسات لوله کشی در محدوده معیارهای طراحی استاندارد AWWA ، قرار می گیرند. طراحی و استفاده از سیستم های پلی اتیلنی که تأسیسات لوله کشی آن ها که در چارچوب پنجره AWWA قرار می گیرند بسیار ساده است.

اگرچه تلاش شد تا جای ممکن، جزییات مباحث مطرح شوند اما باید در نظر داشت که راهنمایی های ارائه شده در اینجا و مطالب گذشته باید در سایه اختصاصات و نیازهای پروژه، روش نصب و یا سرویس مورد نظر مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین برای حصول به درکی عمیق تر از ملاحظات طراحی، که ممکن است مختص یک پروژه یا کاربرد خاص سیستم های لوله کشی پلی اتیلن باشد، باید از این مطالب که در مورد طراحی خطوط لوله است در کنار مطالب دیگر این سایت استفاده شود.

 
 



:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: