افزایش عمر تشک
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

تشک ها به طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ سال عمر می کنند.  با این حال ، اگر به طور صحیح از آنها مراقبت کنید ، متوسط عمر تشک می تواند فراتر از ده سال یا بیشتر نیز باشد. نحوه نگهداری شما از تشک می تواند دوام و طول عمر آن را کاهش یا افزایش دهد. فروشگاه رویال مد ، ارائه دهنده انواع تشک های طبی و فنری رویال اصل در ادامه راهکارهایی را جهت افزایش عمر تشک به شما پیشنهاد می کند. آگاهی از عوامل محیطی تاثیرگذار بر روی عمر تشک و دانستن بهترین روش های مراقبت از تشک می تواند به شما کمک کند تا برای سال ها تشک خود را تمیز و سالم نگه داشته و از یک خواب سالم لذت ببرید.

خرید یک تشک جدید استاندارد ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های قابل توجهی داشته باشد، اما در صورتی که بتوان به خوبی از آن مراقبت کرد ، این محصول می تواند برای ده سال یا شاید بیشتر برای شما دوام بیاورد. به همین دلیل مراقبت ویژه از تشک برای افزایش طول عمر و کاهش ساییدگی آن ضروری است.

  • تاثیر نوع تشک بر دوام و طول عمر آن

شما چه نوع تشکی داريد؟ فنری ، طبی ، مموری فوم ، لاتکس؟ قطعا نوع تشک بر میزان دوام و طول عمر آن تاثیر می گذارد. تشک های گران قیمت تر معمولا ماندگاری بیشتری دارند. مثلا تشک های فنری بعد از ۷ تا ۸ سال نیاز به تعویض دارند. تشک های مموری فوم حداقل برای ده سال خوب هستند و تشک های لاتکس ترکیبی حتی می توانند تا ۱۵ سال دوام بیاورند.

بنابراین اگر می خواهید یک تشک جدید بخرید که سال های سال کیفیت خود را حفظ نماید ، قبل از اینکه نکات اساسی در مورد نگهداری تشک در خانه را بدانید باید هنگام انتخاب و خرید تشک به مارک تشک ، نوع و مدل آن توجه کنید. هنگام خرید مطمئن شوید که تشک جدید از وزن و فرم بدن شما در هنگام خواب به خوبی پشتیبانی می کند. این نکته به حفظ یکپارچگی مواد داخل تشک و جلوگیری از سایش زود هنگام آن کمک می کند.

  • از همان ابتدا از محافظ تشک استفاده کنید

مزایای استفاده از محافظ تشک زیاد است. اما یکی از بهترین مزایای آن افزایش طول عمر تشک شماست. یک محافظ تشک خوب و با کیفیت به عنوان یک محافظ در برابر نفوذ رطوبت ، گرد و غبار و  … عمل می کند. این امر به محافظت از مواد داخل تشک در برابر آسیب ها ، چربی پوست و تعریق روی تخت و همچنین جلوگیری از جمع شدن مواد حساسیت زا مانند کپک و گرد و غبار کمک می کند.

  • ملحفه های تخت را مرتبا بشویید

عامل مهم دیگر در افزایش عمر تشک تمیز کردن مرتب ملافه های تخت است. در واقع لازم است که کاور روی تشک خود را مرتباً تمیز کنید تا عمر آن بیشتر شود. اگر این کار را نکنید ، حتی عمر تشک از مقدار متوسط آن نیز کمتر می شود. این امر به دلیل وجود باکتری های نامرئی ، قارچ ها ، میکروب ها و کپک هایی است که ممکن است به مرور زمان در تشک شما تجمع کنند و مواد موجود آن را به آرامی از بین ببرند.

هنگام خواب ممکن است عرق ، چربی ، مو و سلول های پوستی بر روی ملحفه شما بریزند. عادت هایی نظیر غذا خوردن در رختخواب باعث می شود خرده ریزهایی از غذا بر روی تخت شما باقی بماند. قرار دادن حیوانات خانگی بر روی تخت نیز ممکن است باکتری هایی را وارد لایه های داخلی تشک شما کند. بنابراین ملافه تخت شما به طور ایده آل باید هر هفته یا حداقل دو هفته یکبار شسته شود. حتی اگر از محافظ تشک استفاده می کنید ، تمیز نگه داشتن ملحفه ها هنوز هم مهم است. حتی محافظ تشک نیز باید گاهی اوقات مطابق با دستورالعمل های سازنده شسته شود. همچنین بهتر است ترجیحا حیوانات خانگی را بر روی تختخواب قرار ندهید.

  • تشک خود را هر چند وقت یکبار بچرخانید

تشک شما هر مدلی که باشد با سر و ته کردن و یا چرخاندن ۱۸۰ درجه ی آن ، می توانید دوام آن را بیشتر کنید. چرخاندن تشک از ایجاد درز و شکاف بر روی آن جلوگیری می کند. بنابراین هر دو تا شش ماه یک بار تشک خود را ۱۸۰ درجه بچرخانید و  از طرف دیگر تشک استفاده کنید. این کار به خصوص در چند سال اول در افزایش عمر تشک بسیار مهم است.

  • هنگام جابجایی مراقب تشک خود باشید

هنگام جا به جا کردن تشک ، آن را در داخل پلاستیک قرار داده و از خم شدن ، جمع شدن و یا ایجاد خراش بر روی آن جلوگیری کنید. به طور کلی هنگام جابجایی تشک ، برای جلوگیری از هرگونه آسیب ، بهتر است آن را در پهلو به حالت ایستاده نگه دارید. همچنین از قرار دادن وسایل تیز یا سنگین بر روی تشک خودداری کنید.

  • از نور خورشید استفاده کنید

برای از بین بردن رطوبت اضافی تشک به دلیل تماس با آب و یا تعریق ، تشک خود را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در زیر نور آفتاب قرار دهید. این کار به از بین بردن ریزگردها و باکتری های مضر تشک نیز کمک می کند.

عوامل موثر بر طول عمر تشک

تشک ها نیز مانند تمام وسایل خانه به مرور زمان فرسوده و خراب می شوند. میزان خرابی و طول عمر تشک به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل شامل موادی است که برای ساخت تشک استفاده می شود. علاوه بر این نحوه ساخت تشک و نحوه استفاده و نگهداری شما از تشک نیز در افزایش عمر تشک یا کاهش دوام آن موثر است.

معمولاً تشک های لاتکس و فومی از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند. برای خرید تشک های فومی رویال از فروشگاه رویال مد با ما تماس بگیرید. مهمترین فاکتورهای زمان تعویض تشک نیز به میزان پشتیبانی آن از فرم بدن و راحتی خواب شما بستگی دارد. در اینجا به طور خلاصه عوامل موثر بر طول عمر تشک را بررسی می کنیم:

  • نحوه نگهداری از تشک

بالا و پایین پریدن بر روی تشک یا قرار دادن وسایل تیز و سنگین بر روی آن به تشک شما به شدت آسیب می رساند و دوام آن را میزان زیادی کاهش می دهد.

  • وزن بدن

افراد سنگین وزن فشار زیادی روی تشک خود وارد می کنند. این امر طول عمر تشک را کاهش می دهد. توصیه می شود این افراد تشک های سفت تر را برای خرید انتخاب کنند.

  • دفعات استفاده

هر چیزی که غالباً استفاده نمی شود مطمئناً می تواند برای مدت طولانی تری سالم بماند. به همین ترتیب ، تشکی که بطور مرتب استفاده نمی شود ، به معنای افزایش طول عمر آن است.

  • مارک تشک

هنگام خرید تشک حتما به مارک تشک و اصل بودن آن توجه کنید. در حال حاضر برخی از برندهای تشک در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. برای مثال تشک رویال اصل یک انتخاب بسیار مناسب برای آنهایی است که می خواهند برای سال ها دغدغه خرید یک تشک جدید را نداشته باشند. شما می توانید تشک دلخواه خود را از مارک رویال انتخاب کرده و آن را همین الان از فروشگاه رویال مد خریداری کنید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: