خشکی پوست به چه صورت قابل پیشگیری میباشد؟!
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

 

خشکی پوست به چه صورت قابل پیشگیری میباشد؟!

خشکی پوست کلا یک صفت ارثی حساب می شود و پوست خشک یکی از شرایط لازم برای ایجاد چین و چروک و همینطور  ایجاد حساسیت و خارش است. اگر می خواهید بدانید خشکی پوست به چه صورت قابل پیشگیری میباشد؟! ادامه مطلب را دنبال کنید.

خشکی پوست به چه صورت قابل پیشگیری میباشد؟!

علل زیادی به غیر از ارث در ایجاد پوست خشک دخیل هستند ، مثل استفاده از شوینده های نامناسب ، قرار گرفتن در محیط های نامناسب و آلوده، بیماری های داخلی نظیر بیماری های تیروئید بخصوص کم کاری تیروئید یا استفاده از داروهای مختلف بخصوص داروهای کاهنده چربی خون و یا داروهای کاهنده فشار خون.

اما شایع ترین چیزی که باعث خشکی پوست می شود از دست رفتن محتوای چربی پوست و مواد نگهدارنده آب در پوست، به دلیل افزایش سن است که عارضه ای طبیعی حساب می شود.

تمام افراد مسن در مقایسه با دوران جوانیِ خودشان، پوستِ به نسبت خشک تری دارند و هر چه سن بالاتر رود، پوست هم خشک تر میشود.

با ارث و پیری نمی شود مقابله کرد اما خشکی پوست را قطعا میتوان کنترل کرد.

در مواردی که فرد از شوینده نامناسب استفاده میکند و یا در محیط آلوده کار یا زندگی میکند تغییر شیوه زندگی کمک کننده است.

در مواردی مثل کم کاری تیروئید، جایگزین کردن هورمون به صورت قرص خوراکی به صورت روزانه، اوضاع را بهتر خواهد کرد.

معمولا افراد نمیت وانند داروهای چربی خون و یا فشارِ خونِ خود را استفاده نکنند و در این موارد هم باید همیشه، خشکی پوست رو با کِرِم ها و محصولات ویژه کنترل کرد.

بزرگترین تصور اشتباهی که در این زمینه وجود دارد این است که اکثرا فکر می کنند که با استحمامِ مکرر، خشکی پوست از بین می رود در حالیکه به هیچ وجه اینگونه نیست و حتی گاهی وضعیت بدتر می شود.

تصور اشتباه دیگر، در مورد مرطوب کننده ها است

اکثرا تصور می کنند مرطوب کننده، آب به پوست می افزاید در حالی که اصولا عملکرد مرطوب کننده چیز دیگری است. مرطوب کننده مانع تبخیر آب پوست می شود و بهترین زمان استفاده آن بعد از شستشو است. یعنی درست بلافاصله بعد از زمانی که بدن را با حوله خشک می نمائید و هنوز رطوبت حاصل از شستشو بر روی پوست باقیمانده است باید از مرطوب کننده استفاده شود!!!

استفاده از چرب کننده ها ( emolient ) در افراد مسن بهتر از مرطوب کننده ها کمک میکند و بهترین چرب کننده وازلین است ولی به دلیل ظاهر نامناسبی که وازلین روی پوست ایجاد می کند، اکثرا از استفاده از آن اجتناب میشود. مواد امولینت (چرب کننده) مقداری از چربی از دست رفته پوست را جایگزین میکنند.

به افراد مسن یا افرادی که دارای پوست خشک هستند توصیه می شود که زیاد استحمام نکنند. حداکثر هفته ای دو مرتبه استحمام کافی است. افراد باید بلافاصله بعد حمام از مرطوب کننده استفاده کنند. در استحمام باید از شوینده ملایم مثل صابون بچه استفاده کنند. استفاده از کیسه و لیف اوضاع را بدتر می کند. برای نواحی خاصی مثل زیر بغل و کشاله ران و … که نیاز به شستشوی بیشتر دارند، پاک کردن با ابر (اسفنج) نم دار در مواقع لزوم کفایت میکند.

از وازلین باید حتما روزانه در نواحی خشک استفاده شود.

پوست خشک از پیش نیازهای حساسیت و خارش است چون در پوست خشک تَرَکهای ریزی ایجاد می شود که از طریق آنها مواد خارجی به پوست نفوذ می کنند و ایمنی بدن تحریک میشود و حساسیت ایجاد شده و خارش شروع میشود.

بنابراین با کنترل خشکی میتوان از عوارض بعدی جلوگیری کرد.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: