پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

اگر شما هم به نصب ابزارهای دکوراتیو در خانه یا محل کار خود علاقه مند هستید ، بد نیست در خصوص دیوارکوب و نقش آن در دکوراسیون داخلی بیشتر بدانید.

دیوارکوب و نقش آن در دکوراسیون داخلی

دیوارکوب و نقش آن در دکوراسیون داخلی

این روزها استفاده از دیوارکوب و دیوارپوش در بین صاحبان خانه و طراحان داخلی بسیار محبوب شده است. انواع دیوارکوب های چوبی و پلی استایرن نقش زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی و تزئین دیوارها ایفا می کنند. نصب صحیح این ابزارهای دکوراتیو زیبایی چشمگیری به محیط می بخشد. دیوارکوب ها توانایی تبدیل یک فضای بدون روح به یک محیط کاملا خیره کننده را دارند. این محصولات علاوه بر داشتن جذابیت بصری خیره کننده در طراحی داخلی ، بسیار آسان و سریع بر روی دیوارها و یا سقف ها نصب می شوند. گذشته از آن شما می توانید طرح و مدل دیوارکوب را کاملا مطابق با سبک و سلیقه و همینطور نیاز خود انتخاب کنید و به گرمای محیط زندگی تان بیافزایید. مثلا اگر در مناطقی با آب و هوای مرطوب زندگی می کنید بهتر است به جای استفاده از دیوارکوب های چوبی از دیوارکوب ام دی اف با روکش پی وی سی (PVC) و یا انواع دیوارکوب و دیوارپوش های پلی استایرن استفاده کنید.

استفاده از دیوارکوب و نقش آن در دکوراسیون داخلی از گذشته تا کنون

در حال حاضر دیوارکوب ها در انواع طرح ها و رنگ های خیره کننده تولید می شوند. بدون شک ، ورود دیوارکوب ها و دیوارپوش ها به دنیای تزئینات داخلی منازل ، به عنوان شیک ترین و مهیج ترین روش برای ایجاد یک دکوراسیون کاملا متفاوت در محیط داخلی ساختمان هاست. بنابراین  اگر به دنبال روش های ساده و کاربردی آسان برای تغییر فضای کسل کننده و یکنواخت محیط زندگی خود هستید ، نصب دیوارکوب می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. استفاده از دیوارکوب ها در هر خانه با هر سبکی از سنتی و کلاسیک گرفته تا مدرن دیده می شود. در واقع می توان گفت دیوارکوب ها به عنوان ابزاری برای اضافه کردن سبک و شخصیت به یک خانه در نظر گرفته می شوند.

در زمان های باستان ساختمان ها با مصالح سنگی از کف تا سقف ساخته می شدند. معماران در آن زمان با کمک دیوارکوب ها یک عایق حرارتی مناسب برای فضای داخلی ساختمان ها ایجاد می کردند. اما بعدها در قرن هجدهم طرح های دیوارکوب ها کمی تغییر کرد به طوری که در برخی از ساختمان ها به وسیله ی دیوارکوب های چوبی فقط قسمت پایینی دیوارها پوشانده می شد. در واقع استفاده از دیوارکوب در طراحی داخلی قرن هفدهم و هجدهم بیشتر برای افزون معماری و سبک اروپایی به داخل ساختمان ها بود.

امروزه نیز انواع پوشش های دیواری با مواد کاملا متنوع و با اهداف گوناگون ساخته شده و به کار می روند. در ساختمان های مدرن تر عصر حاضر ، انواع دیوارکوب ها اغلب برای اهداف تزئینی نصب و مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از دیوارکوب و نقش آن در دکوراسیون داخلی از گذشته تا کنون

بهترین استفاده از دیوارکوب ها برای طراحی داخلی خانه

از دیوارکوب ها می توان برای پوشاندن سطوح بزرگ داخل خانه مانند دیوارها و سقف ها استفاده کرد. این ابزارهای دکوراتیو در ابتدا برای عایق بندی فضاها و جلوگیری از هدر رفتن انرژی مورد استفاده قرار می گرفتند. همچنین از دیوارها در برابر آسیب محافظت می کردند و ترک های روی دیوار یا رطوبت های ناشی از نشتی لوله های آب را پنهان می کردند. اما امروز به بعد بصری و نقش دیوارکوب ها در زیبایی دکوراسیون داخلی ، توجه بیشتری شده است.

خواه شما در حال بازسازی یک خانه قدیمی باشید و یا در حال ساخت یک خانه مسکونی جدید در هر صورت می توانید از دیوارکوب ها برای زیبایی بیشتر فضای داخلی خانه خود استفاده کنید. شما می توانید دیوارکوب مورد علاقه خود را از میان طیف گسترده ای از دیوارکوب های تولید شده انتخاب کنید و یا مطابق با نیازهای خود آن را سفارش دهید. اگر هنوز دیوارکوب مورد نظر خود را پیدا نکرده اید با مشاوران ما در هوم لوکس تماس بگیرید. همچنین بهتر است عواملی که در انتخاب بهترین دیوارکوب برای خانه نقش دارند را در نظر بگیرید. به گفته کارشناسان شرکت طراحی دکوراسیون داخلی هوم لوکس برخی از این عوامل عبارتند از:

  • اندازه و مقیاس خانه

اندازه و مقیاس خانه شما عامل مهمی در انتخاب نوع و اندازه دیوارکوب است. به عنوان مثال برای یک اتاق کوچک بهتر است دیوارکوب ها تا سقف اتاق کار نشوند. زیرا فضا را تاریک و سنگین تر می کنند. این در حالی است که در یک اتاق بزرگ همین روش نصب می تواند فضا را بزرگ و باشکوه جلوه دهد.

  • سبک خانه

برای انتخاب یک دیوارکوب مناسب حتما سبک خانه خود را در نظر بگیرید زیرا ممکن است با انتخاب یک دیوارکوب نامناسب از هدف خود برای تغییر دکوراسیون داخلی دورتر شوید.

  • رنگ و الگوی دیوارکوب

حتما این موضوع را در نظر بگیرید که آیا می خواهید دیوارکوب شما متمایز از دیگر اجزای دکوراسیون داخلی خانه باشد و یا با آنها هماهنگ باشد. برای انتخاب رنگ و الگوی دیوارکوب حتما به معماری و سایر جزئیات داخلی ساختمان نگاه کنید. همچنین به این نکته توجه کنید که از انواع دیوارکوب یا دیوارپوش فقط برای تزئین یکی از دیوارهای اصلی یا دیوارهای راهروها  استفاده می شود. سپس سایر وسایل خانه بر اساس آن چیدمان می گردد.

بهترین استفاده از دیوارکوب ها برای طراحی داخلی خانه

  • نوع کاربرد دیوارکوب برای خانه ی شما

بیشتر چه ویژگی از دیوارکوب برای شما اهمیت دارد؟ همانطور که گفته شد دیوارکوب ها علاوه بر اضافه کردن زیبایی و سبک به محیط خانه برای مصارفی همچون عایق صدا ، عایق رطوبت ، عایق گرما و حتی  پوشاندن عیب های موجود بر روی دیوارها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین هنگام خرید دیوارکوب حتما به نوع کاربرد آن نیز توجه نمایید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: