پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران
بوتاکس چیست؟

در دنیای امروز اغلب افراد وقت کافی برای رسیدگی به پوست خود را ندارند و معمولا روتین های مراقبت از پوست مثل پاکسازی ، مرطوب سازی و تغذیه پوست را فراموش می کنند. به همین خاطر خیلی زود مثلا بعد از سن ۳۰ سالگی دچار چین و چروک و افتادگی پوست می شوند و همواره به دنبال یک راه میانبر برای بازگشت به جوانی و شادابی پوست خود هستند. اینجاست که روش های جوانسازی پوست نظیر تزریق بوتاکس یا تزریق ژل می تواند یک راه حل آسان و سریع برای جلوگیری از پیری زودرس باشد. اما واقعا بوتاکس چیست؟ و بهترین مرکز تزریق بوتاکس در اصفهان کدام است؟
اگر تا به حال به این فکر کرده اید که بوتاکس چگونه چین و چروک ما را از بین می برد ، برای دانستن جزئیات بیشتر از آن با ما همراه باشید.

بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس در علم پزشکی بیش از ۵۰ سال است که به منظور برخی از اهداف پزشکی و درمان برخی از بیماری های عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد. از
کاربردهای اولیه بوتاکس می توان به درمان تنبلی چشم (استرابیسموس) ، بلفارواسپاسم (عدم توانایی در حرکت پلک ها) ،گردن دردناک (دیستونی گردن) ، کنترل تعرق بیش از حد و همینطور اخیرا نیز درمان سردرد های میگرنی اشاره کرد.

اما یکی از محبوب ترین کاربردهای دیگر آن مربوط به از بین بردن موقت چین و چروک صورت به خصوص خطوط ریز بین دو ابرو و روی پیشانی و دور چشم است. در واقع بوتاکس این کار را از طریق فلج کردن عضلات انجام می دهد! اما چگونه؟

بوتاکس نام تجاری یک نوروکسین به اسم سم بوتولینوم است و توسط باکتری Clostridium botulinum تولید می شود. C. botulinum در گیاهان ، خاک ، آب و یا روده های حیوانات یافت می شود. این ماده شیمیایی انتقال دهنده عصبی استیل کولین را مسدود کرده و باعث فلج موقت عضله می شود که این تاثیر برای چندین ماه نیز ادامه دارد.
شاید جالب باشد که بدانید بوتاکس ماده ای سمی است که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد. اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد، چرا که پزشک متخصص پوست و زیبایی از این ماده در دوزهای بسیار کم و مشخص تنها برای به حداقل رساندن چین و چروک پوست شما استفاده می کند. در نتیجه هیچ خطری برای سلامتی شما ندارد.

آیا بوتاکس واقعا بی خطر است؟

ما در حال صحبت درباره تزریقی با منشأ سمی هستیم که مدت هاست به صورت تخصصی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت دوام و استمرار استفاده از این روش به خاطر ایمن بودن آن است. البته در صورتی که در مراکز معتبر تزریق بوتاکس در اصفهان و دیگر شهرها انجام گردد.

بنابراین تخصص و اعتبار مرکز بوتاکسی که برای تزریق بوتاکس یا ژل به آن مراجعه می کنید در نتیجه نهایی و بی خطر بودن این روش بسیار حائز اهمیت است و نباید به خاطر تلبیغ هایی که وعده های تزریق بوتاکس ارزان را به شما می دهند سلامتی خود را به خطر بیاندازید.

آیا بوتاکس واقعا بی خطر است؟

محققان در سراسر جهان به این نتیجه رسیده اند که تزریق بوتاکس در مقایسه با سایر روش های زیبایی و تهاجمی تر ، نسبتاً ایمن خواهد بود. اگرچه خطراتی نیز وجود دارد ، مثلا در صورت استفاده بیش از حد از نوروکسین یا تزریق در نقطه اشتباه ، ممکن است دچار عوارضی همچون نامتقارنی صورت یا افتادگی پلک شوید. اما هنگامی که توسط یک متخصص پوست دارای مجوز انجام می شود ، این خطرات به کمتر از ۱ درصد کاهش می یابد.

بنابراین برای تزریق بی خطر بوتاکس در اصفهان همین الان با مطب دکتر ایمان مومنی تماس بگیرید.

در طول تزریق بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

پزشک باید تمام حرکات پویای عضلانی شما را ارزیابی کند. برای مثال بیمار را وادار می کند تا اخم کند یا بخندد تا نقاط تزریق بوتاکس و میزان تزریق را تشخیص دهد. بعد از تشخیص درست مناطقی از پوست که باید تزریق بوتاکس در آن انجام شود ، پزشک در ابتدا با استفاده از یک پاک کننده غیر الکلی مانند هیبیکلن یا بتادین محل مورد نظر را پاک می کند. برخی از پزشکان نیز در این زمان یک ماده بی حسی موضعی نظیر کرم EMLA یا انواع دیگر را بر روی محل تزریق بوتاکس اعمال می کنند. سپس تزریق بوتاکس در نواحی مورد نظر صورت می گیرد.

بر اساس تجربه ی پزشکان متخصص زیبایی ، الگوهای تزریق بوتاکس معمولا شامل حدود چهار یا پنج ناحیه در هر طرف پیشانی و همینطور دو یا سه ناحیه در اطراف هر دو چشم است. البته میزان تزریق به نوع چین و چروک ، خواسته بیمار و نظر پزشک بستگی دارد. در صورتی که پس از تزریق ، ناحیه ای شروع به خونریزی کند ، باید فشار اعمال گردد. البته از کمپرس یخ نیز گاهی اوقات استفاده می شود ، اما فشار مستقیم بسیار بیشتر از یخ برای کنترل خونریزی و کبودی موثر است.

نحوه انتخاب مرکز معتبر بوتاکس در اصفهان

معمولا بعد از ۳۰ سالگی ، گردش سلول های پوستی و تولید کلاژن پوست ما کم می شود و این زمانی است که بسیاری از ما علائم پیری را مشاهده می کنیم. بوتاکس در حال حاضر بهترین روش غیر جراحی برای زیبایی پوست و مقابله با آثار پیری است. تزریق درست بوتاکس به شما کمک می کند تا جوان تر به نظر برسید و در نتیجه اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.
ممکن است کلینیک های زیادی در سطح شهر تزریق بوتاکس انجام دهند ، اما انتخاب با تجربه ترین دکتر تزریق بوتاکس در اصفهان بسیار مهم است. بنابراین حتما قبل  تزریق بوتاکس در اصفهان در خصوص تجربه و سوابق کاری دکتر مورد نظر خود تحقیق کنید و نمونه کارهای او را ببینید.

حتما نتایج قبلی و بعدی مراجعه کنندگان را بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید. متخصص زیبایی باید به اصول زیباشناسی آشنا باشد و بعد از هر گونه تزریق بوتاکس یا ژل بر روی صورت ، چهره شخص را بی روح و یخ زده نکند. همچنین یافتن پزشکی که به نگرانی ها و خواسته های شما گوش فرا دهد بسیار کلیدی است. پزشک شما باید کمک کند تا شما کاملا به خواسته ی خود در تزریق بوتاکس برسید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: