پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

شما می توانید با انتخاب مناسب ترین رنگ بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به شور و نشاط قلب خانه ی خود بیفزایید. اگر مدت هاست به فکر ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه ی خود هستید ، پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما مطالعه کنید.

امروزه در اکثر آشپزخانه های مدرن از پالت های رنگی سفید و یا دیوارکوب های طرح چوب استفاده می شود. با این وجود استفاده از رنگ های جسورانه تری مانند آبی ، سرمه ای یا سبز نیز برای ایجاد یک فضای شاد و جذاب در محیط  آشپرخانه مناسب است.

رنگ بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشپزخانه تنها یک فضا برای آشپزی و غذا خوردن نیست ، بلکه جایی است که تقریبا بیشتر وقت خود را در آن می گذرانیم. حتی می توان گفت ما در آشپزخانه هایمان زندگی می کنیم! از پخت و پز گرفته تا دور هم جمع شدن برای خوردن صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام. بنابراین آشپزخانه واقعا قلب خانه ی ما است. خواه در حال بازسازی و طراحی مجدد دکوراسیون خانه خود باشید و یا خیلی ساده می خواهید تغییراتی در فضای آشپزخانه ی خود اعمال کنید ، در هر صورت باید قبل از هر اقدامی به سبک و رنگ بندی دلخواه خود و دیگر اعضای خانواده فکر کنید. یکی از نکات مهم هنگام انتخاب و خرید دیوارکوب و دیوارپوش برای آشپزخانه توجه به اصول رنگ بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است.

در اینجا قصد داریم به روش های انتخاب مناسب ترین رنگ برای آشپزخانه بپردازیم. با هوم لوکس همراه باشید.

اصول رنگ بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ سطوح مختلف آشپزخانه تأثیر عمیقی بر خلق و خو و احساسات افراد خانواده می گذارد. بنابراین انتخاب یک رنگ بندی مناسب اولین قدم مهم برای دستیابی به یک طراحی بی نقص برای محیط آشپزخانه است. دیوارکوب هایی به رنگ سفید ، خاکستری و بژ ، پایه و اساس ترکیب بیشتر آشپزخانه های مدرن امروزی هستند. دیوارکوب های چوبی یا طرح چوب طبیعی نیز از جمله ابزارهای دکوراتیو مورد علاقه ی صاحبان خانه و طراحان داخلی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه به شمار می روند. جهت انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه ادامه مطلب را دنبال کنید.

انتخاب بهترین رنگ دیوارکوب برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طیف وسیعی از رنگ ها برای دیوارکوب ها و دیوارپوش های آشپزخانه پیشنهاد می شود که شامل طیف های رنگی سرد ، خنثی تا گرم است. رنگ های سرد و خنثی شامل رنگ خاکستری یا سفید می شود و رنگ های گرم نیز شامل نارنجی ، آبی تیره و … است. اما کدام یک از این رنگ ها را برای تغییر ظاهر آشپزخانه انتخاب کنیم؟ در ادامه به نکات مهم برای انتخاب بهترین رنگ بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه می پردازیم:

انتخاب بهترین رنگ دیوارکوب برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

  • توجه به عناصر دیگر آشپزخانه

اگر قصد تغییر شکل آشپزخانه خود را دارید ، قبل از انتخاب رنگ دیوارکوب یا دیوارپوش بین کابینتی ، ابتدا عناصر موجود در آشپزخانه نظیر میز و صندلی ، کابینت ها و دیگر وسایل را در نظر بگیرید. رنگ جدید مورد نظر شما باید متناسب با رنگ سطوح دیگر آشپزخانه باشد. همچنین از آنجایی که کابینت ها اغلب فضای بصری زیادی را در آشپزخانه اشغال می کنند ، بنابراین در نظر گرفتن رنگ آنها به عنوان پایه و اساس رنگ دکوراسیون آشپزخانه معمول است. بعد از این که فضای آشپزخانه خود را به درستی تجزیه و تحلیل کردید ، باید مطابق با سلیقه ی خود سبک مورد نظرتان را در نظر بگیرید و سپس رنگ های متناسب با آن را انتخاب کنید.

  • توجه به میزان نور طبیعی در آشپزخانه

یکی از نکات مهم در تعیین رنگ بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها توجه به میزان نور طبیعی در محیط آشپزخانه است. مثلا اگر آشپزخانه شما در و پنجره ای برای ورود نور طبیعی به داخل ندارد بهتر است از دیوارکوب هایی با رنگ های روشن تر برای سطوح غالب استفاده کنید. همچنین بیشتر افراد به آشپزخانه هایی با فضاهای روشن علاقه مند هستند ، بنابراین پالت های رنگی روشن به طور کلی بهترین عملکرد را برای تغییر طراحی آشپزخانه دارند

ترند امسال برای دکوراسیون آشپزخانه ؛ دیوارکوب های مشکی، سفید و خاکستری

اگر آشپزخانه ی شما دارای نور طبیعی زیادی است ، انتخاب دیوارپوش های تیره و حتی مشکی برای بین کابینت ها می تواند یک انتخاب مدرن و در عین حال جذاب باشد. البته نباید در استفاده از رنگ های تیره زیاده روی کنید و بهتر است در کنار آن از عناصر سفید یا کاشی یا سنگ مرمر نیز استفاده نمایید. استفاده از دیوارکوب های سفید و مشکی به عنوان جدیدترین روند در تزئینات آشپزخانه ها در سراسر جهان محسوب می شوند. سیاه و سفید ترکیب مناسب برای آشپزخانه است. ترکیب این دو رنگ ، هم ظرافت و هم جلوه ای تمیز به محیط می بخشد.

ترند امسال برای دکوراسیون آشپزخانه ؛ دیوارکوب های مشکی، سفید و خاکستری

طیف رنگی خاکستری نیز یکی دیگر از رنگ های مورد استفاده در سبک کلاسیک است که هرگز از مد نمی افتد و حتی امسال بیشتر از سال های گذشته مورد استقبال قرار گرفته است. این رنگ مناسب افرادی است که رنگ سفید را بیش از حد خسته کننده می دانند. چرا که خاکستری دارای همان خصوصیاتی است که باعث می شود رنگ سفید یکی از موارد مورد علاقه در آشپزخانه باشد زیرا یکی از رنگ های خنثی محسوب می شود. به این ترتیب مانند سفید ، خاکستری نیز به عنوان یک پس زمینه ی مناسب برای جلوه دادن به رنگ های مختلف ، چه رنگ های گرم و چه رنگ های سرد ، به کار می رود.

همچنین در کنار طیف های رنگی خاکستری می توانید یک رنگ چشمگیر مانند زرد را برای روشن شدن فضای آشپزخانه اضافه کنید. رنگ خاکستری بسیار انعطاف پذیر است و می تواند با طیف های رنگی مختلف به خوبی سازگار شود.

استفاده از رنگ های گرم برای دیوارکوب های داخل آشپزخانه

دیگر رنگ های مناسب برای محیط آشپزخانه رنگ های سب ز، آبی ، نارنجی و … هستند. برای مثال استفاده از رنگ آبی آسمانی بسیار اصیل است و جلوه ای مدرن به آشپزخانه ی شما می بخشد. برخی از ترکیبات رنگی تشکیل شده از دو طیف رنگی خنثی و گرم نیز بسیار محبوب اند. مثلا ترکیب رنگ های خاکستری ، سفید و مشکی ، با رنگ های گرم که از طبیعت الهام گرفته شده اند مانند نارنجی ، بنفش و یا خردلی بسیار زیبا و چشم نواز خواهد شد.

استفاده از رنگ های گرم برای دیوارکوب های داخلی آشپزخانه

با این حال طراحی مدرن آشپزخانه در حال حاضر طیف وسیعی از ایده ها و نوآوری های خلاقانه را در اختیار شما قرار می دهد که در این میان هرکسی می تواند مطابق با سلیقه خود آشپزخانه های مد روز را با رنگ های مختلف برای خود انتخاب کند و لازم نیست حتما از یک الگوی خاص و تکراری پیروی شود. برای کسب راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان ما در هوم لوکس تماس بگیرید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: