شستشوی تشک
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

شستشوی تشک

شستشوی تشک

شستشوی تشک

شما تقریباً یک سوم زندگی خود را روی تشک خود می گذرانید. اما آیا به یاد دارید که آخرین بار چه زمانی آن را به خوبی تمیز کرده اید؟ تمیز نگهداشتن و مراقبت از تشک برای جلوگیری از هجوم باکتری ها و آفات آزار دهنده در آن و در نتیجه افزایش عمر تشک ضروری است. از این رو در اینجا به نحوه شستشوی تشک و تمیز نگه داشتن آن می پردازیم. همچنان با فروشگاه رویال مد عرضه کننده انواع تشک رویال اصل (تشک رویال طبی ، تشک رویال مموری فوم و …) همراه باشید.

شستشو تشک و تمیز کردن آن چگونه است؟

به طور کلی شستشوی تشک و تمیز کردن آن معمولا دو بار در سال توصیه می شود. با این حال می توانید دستور العمل موجود بر روی بسته بندی تشک خود را در خصوص زمان و نحوه تمیز کردن آن مطالعه کنید. همچنین در ادامه نکات کلی در خصوص نحوه تمیز کردن تشک را به شما یادآور می شویم.

مراحل شستشو تشکو تمیز کردن تشک:

مرحله اول ( تمیز کردن وسایل جانبی تشک ) :

مرحله شستشوی تشک خود را ابتدا با شستن ملافه ها و روکش تشک شروع کنید. برای از بین بردن لکه های سخت ، می توانید از یک ماده شوینده لباسشویی قوی و گرم ترین تنظیمات ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. همچنین اگر تشک شما به تازگی لکه دار شده است ، بلافاصله پس از برداشتن ملافه ها ، آن را به کمک یک پاک کننده لکه مناسب بر طرف کنید.

مرحله دوم ( تشک خود را جاروبرقی بکشید )

ابتدا تشک خود را از دیوارها ، مبلمان و … دور کنید و مطمئن شوید که از هر طرف قابل دسترسی است. سپس در این مرحله ، تمام سطح تشک و همینطور تمام درزها و شکاف های آن را جاروبرقی بکشید. تشک را کاملاً از هر دو طرف جاروبرقی بگیرید. به درزها و شکاف ها ، جایی که آلودگی ، گرد و غبار و سایر باکتری ها جمع می شود ، توجه کنید. یک جارو برقی معمولی هم امکان تمیز کردن تشک را فراهم می کند. با این حال اگر سخت گیر هستید ، می توانید یک دستگاه جداگانه ای را که به طور خاص برای این منظور طراحی شده و قدرت مکش بسیار بالایی دارد ، خریداری نمایید.

همچنین برخی از جاروبرقی ها دارای برخی لوازم جانبی هستند که به طور خاص برای تمیز کردن تشک طراحی شده اند. این لوازم به دلیل عملکرد لرزشی خود می توانند گرد و غبار و سایر ذرات موجود در سطح تشک را از بین ببرند.

مرحله سوم ( با یک شوینده مناسب سطح تشک خود را تمیز کنید )

پس از اتمام جاروبرقی ، لکه های خشک قدیمی باقی مانده بر روی تشک را بررسی کرده و با یک تمیز کننده مناسب آنها را برطرف کنید. در دفترچه تشک شما معمولا ماده مناسب برای تمیز کردن تشک ذکر شده است. با این حال اگر به دفترچه دسترسی ندارید می توانید از مواد شوینده ملایم و در عین حال بسیار قوی استفاده کنید.

حدود ۱ قاشق غذاخوری مواد شوینده لباس را با حدود ۱ چهارم آب سرد مخلوط کنید. سپس اسفنج تمیزی را به محلول آغشته کنید و مناطق آلوده را با یک حرکت دایره ای و محکم مالش دهید تا لکه از بین برود ، اسفنج را در صورت لزوم دوباره خیس کنید. ( توجه داشته باشید که این روش ها فقط برای لکه های سطحی کارساز خواهد بود و اگر لکه به لایه های زیرین تشک نفوذ کرده باشد ، پاک کردن آن تقریبا غیرممکن است. )

نکته: برای از بین بردن آلودگی از روی تشک ، ماده شوینده توصیه شده توسط کارخانه سازنده را به تشک بزنید. (توجه: همیشه ابتدا یک ناحیه کوچک و نامحسوس از تشک را آزمایش کنید تا مطمئن شوید پارچه بدون آسیب دیدن پاک کننده را تحمل می کند). به یاد داشته باشید که دو طرف تشک را تمیز کنید.

تشک پس از تمیز کردن مرطوب خواهد شد. بنابراین بگذارید قبل از استفاده کاملا خشک شود. برای این منظور تشک را می توان در یک مکان با هوای گرم و خشک قرار داد. قرار دادن چند پنکه در اطراف تشک ممکن است روند خشک شدن آن را تسریع کند.  وقتی تشک کاملاً خشک شد ، در نهایت یک جارو برقی بکشید و از تشک استفاده نمایید.

ضد عفونی کردن تشک با یک راه حل قدیمی!

یک روش قدیمی برای ضد عفونی کردن تشک پاشیدن جوش شیرین بر روی کل سطح تشک و قرار دادن آن در نزدیک پنجره و نور خورشید به مدت ۲۴ ساعت است. این روش برای هر چه بیشتر ضدعفونی کردن تشک پیشنهاد می شود.

روکش تشک به تمیز ماندن تشک کمک می کند

استفاده از روکش یا محافظ تشک یکی از بهترین راه ها برای تمیز نگه داشتن طولانی مدت تشک شماست. این روش می تواند از نفوذ کنه ، چربی ، باکتری ، گرد و غبار و … به داخل تشک جلوگیری کند. هنگام خرید انواعتشک رویال طبی یا تشک رویال مموری فوم می توانید از فروشنده یک محافظ مناسب برای تشک خود را نیز خریداری کنید.

علاوه براین شما می توانید این روکش ها را به راحتی در داخل ماشین لباسشویی بشویید. محافظ تشک به راحتی تمیز می شود. به این ترتیب در صورت مشاهده هر گونه لک بر روی آنها ، می توانید آنها را خیلی سریع بشویید و از نفوذ لکه به لایه های زیرین جلوگیری کنید. شایان ذکر است که محافظ تشک ها عملکردهای مختلفی را بر عهده دارند. در اینجا فقط به مزیت آنها برای تمیز و سالم نگه داشتن تشک ها اشاره شد.

 




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: