پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

راهنمای انتخاب کف پوش 

کف پوش مانند دیوارپوش ، دیوارکوب و قرنیز یکی از قسمت های مهم دکوراسیون داخلی است. وقتی نوبت به انتخاب کفپوش خانه می رسد ، گزینه های زیادی پیش روی شماست. با مطالعه و بررسی راهنمای انتخاب کف پوش می توانید کفپوش مناسب برای خانه خود را انتخاب نمایید.

راهنمای انتخاب کف پوش

موارد مختلفی در خانه یا محل کار شما هستند که باید آنها را هنگام خرید انواع کفپوش ، دیوارپوش و قرنیز در نظر بگیرید. مهم است که انتخاب شما نه تنها به نوعی متناسب با دکوراسیون و سبک خانه ی شما باشد ، بلکه مواد مختلف موجود و جوانب مثبت و منفی هر یک را نیز در نظر بگیرید. مثلا اگر در آپارتمان زندگی می کنید ، ممکن است لازم باشد گزینه هایی را در نظر بگیرید که به ضد صدا بودن خانه شما کمک می کنند. یا اگر وقت کافی برای تمیزکاری و نگهداری از کف پوش ها را ندارید باید از گزینه های بدون نیاز به نگهداری با رنگ های ماتی که تمیز کردن زیادی نیاز ندارند استفاده کنید.

همچنین قبل از خرید کفپوش به اتاق ها ، پذیرایی و قسمت های دیگر خانه به دست نگاه کنید. سپس مناسب ترین گزینه که با خانه، سلیقه، نیاز و بودجه شما هماهنگ است را انتخاب نمایید.

ملاحظات لازم هنگام انتخاب کف پوش

خواه در حال ساخت یک خانه جدید باشید و یا می خواهید در خانه فعلی خود تغییراتی را ایجاد کنید ، نیازهای شما بر اساس قسمت های اصلی خانه ممکن است متفاوت باشد. مثلا اگر خانه خود را به چهار قسمت اصلی تقسیم کرده باشیم: آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام ، اتاق ها و همینطور فضاهای عمومی زندگی مثل پذیرایی و تی وی روم ، ملاحظاتی وجود دارد که هنگام تحقیق و تصمیم گیری نهایی در مورد انتخاب انواع دیوارکوب ، دیوارپوش ، قرنیز و کف پوش باید در نظر گرفته شود.

  1.  آشپزخانه ها

بسیاری از مردم آشپزخانه را قلب خانه خود می دانند. این مکان نه تنها جایی است که وعده های غذایی در آن آماده می شود ، بلکه یک فضای محبوب برای گرد هم جمع شدن اعضای خانواده است ، به خصوص اگر میز غذاخوری و یا یک جزیره بزرگ در آن قرار داشته باشد. بنابراین در این فضای پرترافیک ، انتخاب نوع مقاوم کف پوش که به راحتی قابل شستشو و نگهداری باشد بسیار مهم است. به احتمال زیاد تعدادی نشت آب نیز بر روی کف آشپزخانه مشاهده خواهید کرد ، که این موضوع انتخاب یک کف پوش ضد آب را نیز ضروری می کند.

علاوه بر این ، انتخاب کفپوش هایی که هنگام خیس شدن لغزنده می شوند ، مناسب نخواهد بود ، به خصوص اگر از کودکان یا کسانی که در معرض خطر لغزش و زمین خوردن هستند مراقبت می کنید. به طور کلی کف پوش های خوب و مناسب برای آشپزخانه شامل کاشی و سرامیک ، سنگ طبیعی و یا چوبی است که در برابر آب مقاوم باشد.

انتخاب کفپوش آشپزخانه

  1. سرویس های بهداشتی و حمام ها

در حالی که رطوبت در آشپزخانه برای انتخاب یک کف پوش یا دیوارپوش مناسب باید مورد توجه قرار بگیرد ، بنابراین دقت به این موضوع به خصوص هنگام انتخاب کفپوش برای حمام نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند. در واقع انتخاب ماده ای که بتواند در برابر تماس روزانه با آب مقاومت بالا داشته باشد بسیار مهم است. کاشی و سرامیک یا کاشی هایی که از سنگ طبیعی مانند سنگ مرمر یا گرانیت ساخته شده اند از گزینه های محبوب در این فضاها هستند.

  1. دیگر قسمت های خانه

در دیگر قسمت های خانه ، مانند اتاق پذیرایی ، تی وی روم و اتاق خواب ، ده ها گزینه برای انتخاب  دیوارکوب و کفپوش در اختیار دارید و انتخاب مناسب شما تا حد زیادی به اولویت شخصی شما بستگی دارد. در این شرایط بهترین روش برای محدود کردن گزینه های انتخابی تعیین بودجه و بررسی آنلاین نمونه ها برای دیدن سبک ها ، رنگ ها و مواد مورد علاقه شما است.

راهنمای انتخاب کف پوش ؛ بررسی انواع کفپوش

گزینه های زیادی برای انتخاب کف پوش وجود دارد ، البته در خانه های امروزی با سبک های مدرن ، این گزینه ها محدودتر می شود. در ادامه نگاهی به محبوب ترین انتخاب ها و جوانب مثبت و منفی هر یک می اندازیم:

  • کف پوش چوبی یا پارکت چوبی

کفپوش های چوب طبیعی که معمولاً از درختان بلوط ، گیلاس یا گردو ساخته می شوند ، یکی از کف پوش های پرطرفدار و البته گرانی است که ظاهر لوکس و گرمی به فضا می بخشد. چوب حتی به عنوان دیوارپوش و دیوارکوب هم بسیار پرطرفدار است. کف پوش های چوبی از لحاظ جنس و میزان مقاومت متفاوت می باشند.  اگر کف پوش چوبی شما سخت و مقاوم نباشد در برابر رطوبت به احتمال زیاد با تاب خوردگی کف پوش مواجه خواهید شد.

کف پوش چوبی یا پارکت چوبی

همچنین رنگ کف پوش خانه باید با رنگ قرنیز ها هماهنگ باشند. مثلا اگر پارکت چوبی برای کف استفاده کرده اید، قرنیز باید چند درجه تیره تر از چوب کف پوش انتخاب شود. بنابراین هنگام خرید قرنیز به این نکات حتما توجه کنید.

  • کف پوش بامبو

کفپوش بامبو اگرچه در گروه عمومی کف پوش های چوبی قرار می گیرد ، اما بیشتر تولیدکنندگان ، بامبو را در یک کلاس مخصوص خود قرار می دهند. این گزینه دارای سختی قابل مقایسه با بلوط است و همینطور یک گزینه سازگار با محیط زیست برای خانه شما می باشد. نصب کف پوش های بامبو در طراحی فنگ شویی بسیار طرفدار دارد. البته جزو کفپوش های گران قیمت محسوب می شوند.

  • کفپوش لمینت یا پارکت لمینت

اگر عاشق ظاهر چوب برای کف خانه هستید ، اما بودجه کافی برای تهیه کفپوش چوبی ندارید، بهترین گزینه برای شما کفپوش های لمینت است. تفاوت اصلی بین کفپوش لمینت و کف پوش چوب واقعی این است که از چوب واقعی برای ساخت آن استفاده نشده است. بلکه با استفاده از فناوری عکس واقع گرایانه بر روی آن تصاویر چوب ، سنگ ، کاشی و سرامیک و موارد دیگر انداخته اند. این تصاویر به قدری مشابه ظاهر واقعی چوب است که گاهی اوقات تشخیص آن با پارکت چوبی سخت می شود.

  • کف پوش چوب پنبه

چوب پنبه گزینه دیگری است که تأثیر کمی بر روی محیط زیست دارد. چرا که تولید آن از برداشت مواد از پوست درخت بدون از بین بردن درخت انجام می شود. هر هشت تا ده سال پوست درخت دوباره احیا می شود و می توان دوباره برای کف سازی از آن استفاده کرد. از نظر زیبایی ، ظاهری گرم مانند چوب دارد اما دارای الگوهای دانه ای غیرمعمول می باشد و گاهی اوقات نیز دارای خال ها و چرخش هایی در الگو است.

  • کف پوش کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک یکی از متنوع ترین انواع کف پوش است که در رنگ ها ، بافت ها ، اشکال و اندازه های مختلف موجود بوده و می تواند به خوبی با هر فضا در خانه ی شما هماهنگ شود. چهار نوع سرامیک و کاشی مختلف برای انتخاب وجود دارد:

کف پوش کاشی و سرامیک

سرامیک لعاب دار

کاشی و سرامیک لعاب دار دارای پوشش براق است و ظاهر لوکس و جذابی به محیط می بخشد.

 کاشی معدن

اگر به ظاهر براق اهمیت نمی دهید ، کاشی معدن ممکن است انتخاب مناسب شما باشد. این کاشی های بدون لعاب هستند که رنگ خود را از رنگدانه هایی می گیرند که مستقیماً به مخلوط رس اضافه می شوند. کاشی های معدنی معمولاً بافت کمی ناصافی دارند و در هنگام خیس بودن نسبت به کاشی های لعاب مقاومت بیشتری در برابر لغزش و ریزش دارند.

– کاشی چینی

کاشی های چینی در هر دو نوع لعاب دار و بدون لعاب موجود هستند و یکی از با دوام ترین گزینه های کاشی و سرامیک هستند.

-کاشی سفالین

کاشی سفالین یکی دیگر از انواع کاشی های بدون لعاب است که در فضاهای بیرونی یا خانه هایی با طرح های دکوراسیون خاکی یا روستایی رایج است. این کم دوام ترین نوع کاشی است و اگر ترجیح می دهید آن را نصب کنید ، باید از آن به خوبی مراقبت کنید.

  • کف پوش سنگی

یکی از گرانترین کف پوش و دیوارپوش ها ، سنگ است. این گزینه با کیفیت بالا جلوه ای لوکس به هر فضایی می بخشد. کف پوش های سنگی معمولا از سنگ مرمر ، سنگ تراورتن ، گرانیت و سنگ آهک ساخته می شوند.

  • کف پوش وینیل (پی وی سی)

کف پوش های وینیل به عنوان کفپوش انعطاف پذیر شناخته می شوند و دارای دوام بالا و بدون نیاز به نگهداری خاص است. کف پوش وینیل یکی از مقرون به صرفه ترین کف پوش هاست و در انواع مختلفی از الگوها و رنگ ها موجود است.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: