انتخاب بهترین متریال دیوارپوش
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

انتخاب بهترین متریال دیوارپوش

امروزه انواع دیوارپوش ها به نوع محبوب و مرسوم برای تزئین دیوارها تبدیل شده اند، به طوری که خیلی اوقات به جای رنگ آمیزی دیوارها یا نصب کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. دلایل زیادی وجود دارد که خیلی ها ترجیح می دهند برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه از دیوارپوش ها به جای دیگر روش ها استفاده کنند. برخی از مهم ترین آن شامل دوام ، بهداشت و هزینه ی این دیوارپوش ها به خصوص دیوارپوش پلی استایرن است. با این وجود با توجه به تنوع بسیار گسترده دیوارپوش ها ، انتخاب بهترین متریال دیوارپوش نیز کار آسانی نیست و نیاز به تحقیق و بررسی دارد.

انتخاب بهترین متریال دیوارپوش

چرا دیوارپوش ؟

همانطور که گفته شد دلایل زیادی برای جایگزینی دیوارپوش ها با دیگر روش های تزئین و طراحی دیوار وجود دارد. مثلا نوع خاصی از دیوارپوش ها مانند دیوارپوش پلی استایرن در عین برخورداری از قیمت مناسب با کیفیت بالا و ظاهری جذاب تولید می شود. از دیگر مزیت های دیوارپوش ها و دیوارکوب ها می توان به پوشاندن معایب و ویژگی های ناخوشایند روی دیوار مانند کابل ها و سیم کشی ها اشاره کرد. در حالی که این کار با کاغذ دیواری ، رنگ آمیزی امکان پذیر نیست.

اگر در حال حاضر قصد خریدن دیوارپوش ها را دارید اما انتخاب بهترین متریال دیوارپوش همچنان برای شما سخت است. این راهنما به شما کمک می کند تا از نکات مثبت و منفی انواع مختلف دیوارپوش مطلع شوید و بهترین ایده را برای خرید دیوارپوش لوکس به دست آورید. علاوه بر این کارشناسان ما در هوم لوکس نیز به شما کمک می کنند تا بهترین متریال دیوارپوش را انتخاب کنید.

متریال های که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم شامل دیوارپوش چوب مصنوعی یا ام دی اف ، دیوارپوش های پارچه ای ، دیوارپوش های پی وی سی و  دیوارپوش های پلی استایرن است. بیایید باهم نگاهی به این نکات بیندازیم …

  • دیوارپوش های ام دی اف :

صفحات ام دی اف از طریق چسباندن تراشه های فشرده چوب و چسب به یکدیگر تحت فشار و گرما ساخته می شوند تا زمانی که یک صفحه سخت ایجاد شود. دیوارپوش ام دی اف در مقایسه با دیوارپوش چوب طبیعی بسیار ارزان تر و در دسترس تر است. بنابراین اگر علاقه مند به نماهای چوبی در خانه خود هستید. دیوارپوش ام دی اف را به شما پیشنهاد می کنیم. این دیوارپوش ها با سه نوع چگالی نرمال ، متوسط ​​و زیاد تولید می شود.

پانل های ساخته شده از چوب طبیعی یا مصنوعی نه تنها ظاهر زیبایی دارند ، بلکه عایق حرارتی و گاهی اوقات عایق صوتی خوبی نیز هستند. یکی دیگر از مزایای این دیوارپوش ها آسان بودن تعمیر و تعویض آن است.

در مورد معایب استفاده از صفحات چوبی نیز می توان به ضد آب نبودن آنها  اشاره کرد. این محصولات در صورت تماس با آب شروع به پوسیدگی می کنند. به طور کلی پانل های چوبی یا چوب مصنوعی بدون روکش پی وی سی به نگهداری بیشتری نیاز دارند و برای مناطق مرطوب نیز اصلا مناسب نیستند.

 

انواع متریال دیوارپوش

تخته فیبر یا MDF با چگالی متوسط ​​یکی از محصولات چوبی کامپوزیت است که از اتصال الیاف کوچک چوب به رزین تحت فشار و گرمای زیاد ساخته می شود. مزیت اصلی استفاده از MDF ارزان بودن آن نسبت به چوب طبیعی است و می توان با رنگ آمیزی آن را شبیه چوب کرد. از این رو ، تقریبا با نصف هزینه دیوارپوش چوبی واقعی ، می توانید ظاهری طبیعی و شبیه به چوب را که آرزوی آن را داشته اید ، بدست آورید. با این وجود این دیوارپوش ها ​​در مقایسه با چوب واقعی ضعیف هستند ، در صورت فشار دادن می توانند ترک خورده یا شکافته شوند. به همین دلیل هنگام نصب آن باید بسیار مراقب باشید.

  • دیوارپوش های چرمی یا پارچه ای :

خیلی ها دیوارپوش های چرمی یا پارچه ای مخملی و ظریف را به عنوان یک دیوارپوش لوکس می شناسند. اگر دیوارپوش هایی با متریال نرم تر را ترجیح می دهید ، تعداد بیشماری از دیوارپوش های چرمی و پارچه ای شگفت انگیز برای انتخاب وجود دارد. دیوارپوش های پارچه ای برای نصب روی دیوارهای صاف و سخت ایده آل هستند. آنها یک اتاق را دنج تر می کنند و به فضا احساس راحتی بیشتری می بخشند. دیوارپوش های چرمی نیز از خاصیت بالایی در عایق صوتی برخوردار هستند.

  • دیوارپوش های پی وی سی و پلی استایرن :

دیوارپوش های پی وی سی و به خصوص دیوارپوش پلی استایرن دارای ماندگاری بالا ، دوام زیاد ، مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت ، هزینه مقرون به صرفه و نگهداری آسان هستند. آنها علاوه بر سالن پذیرایی برای نصب و استفاده در حمام ، آشپزخانه و دیگر محیط های مرطوب نیز مناسب اند چون ضدآب هستند و به راحتی تمیز می شوند.

دیوارپوش های ساخته شده از پلی استایرن با یک لاک محافظ مهر و موم می شوند که می تواند براق یا مات باشد. این ویژگی باعث می شود که این دیوارپوش ها سطح گرد و غبار را به خود جذب نکنند ، بنابراین ایده خوبی برای اتاق خواب کودکان ، یا برای استفاده هر کسی است که به گرد و غبار حساسیت دارد. همینطور برای استفاده در بیمارستان ها که نظافت محیط در آنها بسیار اهمیت دارد ، مناسب است.

یک مزیت دیگر دیوارپوش پلی استایرن این است که مراحل نصب آن نسبتاً سریع و آسان است. این بیشتر به این دلیل است که برش مواد با توجه به اندازه و شکل دلخواه شما از قبل تهیه شده و فقط باید آنها را به دیوار بچسبانید.

همانطور که گفته شد صفحات ساخته شده از پلی استایرن در برابر حرارت زیاد و حتی آتش بسیار مقاوم هستند. به همین خاطر اغلب در ساختمان های عمومی که به افزایش مقاومت در برابر آتش نیاز دارند بهترین انتخاب محسوب شده و به طور گسترده ای استفاده می شوند.

دیوارپوش لوکس پلی استایرن دارای ویژگی های عایق صدا نیز می باشد. تولید این دیوارپوش ها بسیار متنوع بوده به طوری که طیف وسیعی از نیازهای طراحی معماری را برآورده کرده است.

 




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: